Avatar billede spermtrolden Nybegynder
19. februar 2002 - 11:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjerne sang fra et nummer

Findes der en måde man kan fjerne sangeren fra et tilfældigt musiknummer, uden det får nævneværdig indflydelse på musikken, der spilles?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. februar 2002 - 11:47 #1
nope!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
19. februar 2002 - 11:47 #2
Nej. En fra en cd består kun af et spor, hvor alle instrumenterne er blandet sammen på. Hvis du skal fjerne f.eks. sangen, skal du have den originale indspilning hvor alle sporene lægger hver for sig, så kan det lade sig gøre. Ellers kan det ikke.
Avatar billede cdc Novice
19. februar 2002 - 11:48 #3
nej, hvis da da ikke er et meget gamelt nummer som ligger på et 8 spors spolebånd......

/cdc
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. februar 2002 - 11:48 #4
hvis det var delt op i forskellige spor, som f.eks. midifiler er, så ku det lade sig gøre
Avatar billede webdesigner Praktikant
19. februar 2002 - 12:00 #5
Jo....
men så skal du have fat i et filter!!og resultatet kan godt blive dårligt men læs selv

http://pub6.ezboard.com/facousticafrm3.showMessage?topicID=4.topic
Avatar billede webdesigner Praktikant
19. februar 2002 - 12:12 #6
og her er lidt fler....
http://www.hitsquad.com/cgi/htdig/htsearch.cgi?method=and&format=builtin-long&config=htdig&restrict=%2Fsmm%2Fprograms%2F&exclude=&words=vocal+remover

og brug dette som søge ord på google:
"How to remove vocals from a song"

Alle jer andre på dette spm... teknologien skrider hurtigt frem :)
tror jeg vil prøve selv :)
Avatar billede lennart Nybegynder
20. februar 2002 - 08:58 #7
Ja det gør den !
Bare ikke lige på dette punkt endnu :)
Avatar billede spermtrolden Nybegynder
20. februar 2002 - 10:55 #8
Webdesigner: smider du ikke et svar?
Avatar billede lundse21 Nybegynder
21. februar 2002 - 01:37 #9
Hvis du skal fjerne sang fra et musik nummer som du ikke selv har lavet, så skal man have fat i master cd´en. Master cd´en er den cd som musikeren har lavet. Der ligger alle sporende lagt ud, ligesom hvis man selv havde lavet et nummer. Den eneste mulighed for at få fat på master cd´en er at snakke med hans/hendes pladeselskab eller ham selv. :(((((
Jeg har også selv prøvet alt muligt da jeg er musiker.
Avatar billede webdesigner Praktikant
25. februar 2002 - 11:50 #10
:)
Avatar billede webdesigner Praktikant
27. februar 2002 - 12:00 #11
tja spermtrold jeg sagde jo at resultatet blev Af pommern til :)