Avatar billede henriettejensen Nybegynder
18. februar 2002 - 21:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Der kommer ingen lyd i ICQ og Winamp.

Hej!

Jeg har lige formateret (3 gange). Der kommer ingen lyd fra WinAMP. Når jeg klikker play står der:

Nullsoft waveOut plug-in v2.3
MMSYSTEM 032 Det angivne format understøttes ikke eller kan ikke oversættes. Brug funktionen Muligheder for at finde de formater, der under støttes.

Når jeg går ind i Lyde i Kontrolpanelet (win98se) og forsøger at afspille en lyd står der:

Fejl
Windoes kan ikke afspille filen C:\Windows\blabla.wav. Filen er muligvis beskadiget, eller den benytter muligvis et ukendt komprimeringsformat. For at løse problemet skal du erstatte filen eller benytte Tilføj/fjern programmer i Kontrolpanel for at installere Lydkomprimering

Hvis jeg klikker på "Preview" i ICQ på en lydfil, kommer der heller ingen lyd.
Jeg ved ikke hvad denne "Muligheder" er og hvor den ligger. Lydkomprimering er fra Win98se-CD'en installeret helt fra starten.

I Counter-Strike virker lyden fint.

Jeg vil gerne, hvis det hele kom til at virke som før jeg formaterede...
Avatar billede maxium Novice
18. februar 2002 - 21:55 #1
Er det nogle bestemte wave filer den ikke vil spille eller er det alle wave
Avatar billede henriettejensen Nybegynder
18. februar 2002 - 22:05 #2
Det er alle wavefiler.
Avatar billede henriettejensen Nybegynder
18. februar 2002 - 22:06 #3
Og MP3-LAYER-filer... Formentlig også alle andre formater.
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. februar 2002 - 23:49 #4
Det virker som om du har et problem med dine drivere et sted!

Men det er bare mærkeligt når lyden virker i CS, da lyden VIST NOK, er wave filer, den køre med der!!!

Men jeg ved det ikke helt!!

Prøv at hente de nyeste drivere og installere dem!
Avatar billede halifax Nybegynder
19. februar 2002 - 02:05 #5
Er du sikker på: "Lydkomprimering er fra Win98se-CD'en installeret helt fra starten?"
Der kan godt mangle nogle komponenter m.m Gå i kontrolpanel - Tilføj/Fjern programmer. Klik tab'en Windows installation. Find punktet Multimedier, marker det og klik Detaljer. Sæt flueben ud for de ting, dr mangler, klik OK og i med installations cd-rom'en
Avatar billede henriettejensen Nybegynder
19. februar 2002 - 14:23 #6
CS bruger wave-filer.

Jeg jeg er sikker... Og jeg har siden prøvet at afinstallere og geninstallere punktet Multimedier.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. februar 2002 - 14:46 #7
Efter af- og geninstallering af Windows komponenter, her dem under Multimedier, er jeg af den overbevisning, at driver til lydkort skal geninstalleres. Det er ikke sikkert du blot skal geninstallere, men afinstallere dem først, genstarte pc og installere driver til lydkort forfra.