Avatar billede rungo Nybegynder
18. februar 2002 - 21:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kun lyd i én højttaler

Jeg har netop skiftet motherboard (ECS K7S5A), og bruger den indbyggede AC97 lyd-chip. Jeg er godt klar over, at det ikke just er en mirakel-chip, men den burde vel kunne levere lyd i begge højttalere via line-out....?
Jeg har sluttet skidtet til mit anlæg, og får altså kun lyd i venstre højttaler. Jeg har selvfølgelig checket, at det ikke er højttaleren/forstærkeren der fejler noget.

Nogen forslag?
Avatar billede peter.g Nybegynder
18. februar 2002 - 22:43 #1
1. Tjek at stikkende sidder ordentlig i(giv dem et tryk).

2. Hvis det ikke hjælper. Skal du tjekke kablet fra computer til anlæg virker, jeg havde det samme problem og det var kablet der var knækket ved computeren.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. februar 2002 - 02:12 #2
Det kan jo også være Balance, der ikke står korrekt. Dobbeltklik højttalericonet i højre side af proceslinien. Her får du indstillingsmulighederne frem.
Avatar billede rungo Nybegynder
19. februar 2002 - 09:01 #3
Tak for hjælpen begge to - det viste sig åbenbart at være et kabelproblem, for det hjalp at jeg arbejdede lidt med stikkene.
Avatar billede peter.g Nybegynder
19. februar 2002 - 14:49 #4
Det var så lidt.