Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
18. februar 2002 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Usynlige porte

Jeg har problemer med at sende og modtage filer over ICQ og IRC, og der er for øjeblikket heller ikke nogen der kan komme ind på min ftp.

Jeg har prøvet at teste portene i routeren på www.grc.com og der var resultatet at alle portene var i Stealth mode.
- Hænger mine problemer med fil overførsler og portene sammen?
- Skal jeg åbne portene 21, 5190 og 6665 (brugt til hhv. FTP, ICQ og IRC) for at få det til at virke ordentligt?
- Hvad med sikkerheden? Efter jeg testede routeren fik jeg at vide at den havde kanon sikkerhed (fordi den ikke kunne spores fra nettet), men hvor reel er chancen for virus eller hacker-angreb?

På forhånd tak,

Jens Rasmus
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. februar 2002 - 15:07 #1
lytter med engang :)
Avatar billede allenavnevaroptaget Nybegynder
18. februar 2002 - 20:59 #2
Hvilken router bruger du, hvilke versioner af ICQ og IRC? (for en standardopsætning af en FTP-server skal du åbne portene 20 og 21)
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
18. februar 2002 - 21:21 #3
Jeg bruger en Cisco 677 router fra Tiscali/Worldonline. ICQ er 2001B og IRC er 5.82.
Avatar billede allenavnevaroptaget Nybegynder
19. februar 2002 - 13:48 #4
ICQ 2001b kan ikke begrænses til et bestemt antal porte. Så enten skal du forwarde samtlige porte (i cbos 2.4.2 er kommandoen: set nat entry add <LAN-IP> 1024-65536 <WAN-IP> 1024-65536 tcp - og det samme for udp)

Der er også en ikke fullproof måde at tvinge ICQ2001b til at acceptere bestemte porte:

1. Start ICQ
2. Main > Preferences > Connections > User
3. Change your setting from "specified ports" to "using Proxy"
4. Select Socks 4
5. Apply and restart
Avatar billede allenavnevaroptaget Nybegynder
19. februar 2002 - 13:48 #5
Teknisk set var det vel et svar...