Avatar billede martinsk Nybegynder
18. februar 2002 - 14:30 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Snyde flash!

Er der nogle der ved hvordan man kan slette aller filer fra flash5 demoen? Min demo er udløbet og jeg ved ikke hvordan man gør. jeg vil give 50 points.

Tusind tak hilsen martin sk
Avatar billede al_dair Nybegynder
18. februar 2002 - 14:36 #1
Send en email til said_n@sol.dk...

I X-perten er dette type spørgsmål (Så vidt bekendt)ikke tilladt..
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 14:37 #2
Hmm... Det er vist ikke i ekspertens ånd at forsøge at snyde Macromedia for deres penge ved at forsøge at cracke programmet - Det er faktisk i modstrid med ekspertens ånd...

Køb Flash og kom tilbage til den tid... Luk dette spørgsmål hurtigst muligt...

/Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 14:38 #3
Hov al_dair... Enhver snak om at cracke programmer på eksperten er vist en gengs årsag til eksklusion fra dette forum...
Avatar billede al_dair Nybegynder
18. februar 2002 - 14:39 #4
OK!... UNDSKYLD
Avatar billede al_dair Nybegynder
18. februar 2002 - 14:43 #5
Jeg kan ikke og havde heller ikke i sinde at cracke nogens program.. ;>)
Avatar billede fynbo Nybegynder
18. februar 2002 - 14:46 #6
han vil vist ik cracke lortet, men bare fjerne filerne
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 14:49 #7
I kan kalde det hvad I vil, men at fjerne trialen er, at cracke programmet? :D
Avatar billede martinsk Nybegynder
18. februar 2002 - 14:50 #8
hvordan gør man! Er der virkelig ikke en eneste som ved det?
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 14:51 #9
Ja, han vil fjerne alle filerne, så han kan reinstallere den - men reinstallerer man den bare, så ved den godt, at den har været installeret før, og man kan derfor ikke bruge det i yderligere 30 dage...

Hvis det er sådan, at han ikke påtænker at reinstallere den for at kunne bruge den i yderligere 30 dage, men blot ikke bryder sig om at have en rest af Flash-installationen i registreringsdatabasen af perfektionistiske hensyn, så er det en anden og mere lovlig snak... Men så hører den heller ikke til her i Flash-kategorien, da denne handler om folk, der ER interesserede i at have Flash på deres computer... :o)

Prøv "styresystemer" eller noget i den stil i stedet...

For mig at se er det dog ikke en exp-lovlig forespørgsel... Det er som at spørge om, hvor henne man kan finde et crack - det er jo ikke ulovligt at vide, hvor man kan finde cracks, eller at downloade dem, men det er ulovligt at bruge dem...

/Barklund
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 14:51 #10
Jeg ved personligt godt hvordan man gør det, men eftersom det er ulovligt, så kan/vil jeg ikke fortælle dig det.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 14:52 #11
Jeg kan love dig for, at det er ulovligt.
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 14:55 #12
Sådan helt teknisk set er det vel ikke ulovligt at rydde op i sin registreringsdatabase, hvis kun dette er formålet... Men hvis formålet er reinstallation af shareware, så er det... Eller hvad?
Avatar billede martinsk Nybegynder
18. februar 2002 - 14:56 #13
please hjælp mig. Jeg er bare en lille teenage dreng på 14. Jeg skal bruge det til skole konkurrence.

http://www.flash4you.webbyen.dk
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 14:57 #14
Jeg er sq også kun 14... :D

Jo, det vil jeg mene det er - du kan prøve, at læse Macromedias privaci policy igennem, så vil jeg tro, at du finder frem til, at det er ulovligt. Det skal lige siges, at jeg ikke selv har gjort det! :D
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. februar 2002 - 15:00 #15
Du vil gerne kunne bruge flash mere end de 30 dage! Jeg kan da godt give dig et link til den fulde version af flash....

http://www.macromedia.com/software/flash/buy/
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 15:01 #16
Du har sikkert ret, alaza...

Martin>> Jeg tror ikke på, at du har fået en skoleopgave, der lyder på, at du skal reinstallere Flash på din computer... Ellers vil jeg nok melde din skole for et eller andet... Desværre, find et andet forum for din forespørgsel...

/Barklund
Avatar billede martinsk Nybegynder
18. februar 2002 - 15:02 #17
til den der kan forklare det til mig skal få alle mine 250 points. Det vil jeg gøre ved at jeg bagefter laver en forum og acepter den der kunne forklare det her!  Martinsk@mail.dk
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. februar 2002 - 15:02 #18
martinsk: Hvorfor siger du at du er 14? Er det så vi ved du ikke bliver burret inde når politiet opdager at du har den crackede version (dermed fulde) af Flash??

Luk spørgsmålet, det er ikke lovligt at snakke om cracks på eksperten....
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. februar 2002 - 15:03 #19
Ja, og den der får 250 points af martinsk bliver anmeldt... Martin prøv et andet sted, her kommer du ikke videre....
Avatar billede martinsk Nybegynder
18. februar 2002 - 15:05 #20
Undskyld alle sammen! Jeg er bare så optaget af flash, og jeg har ikke lige 2500 kr. jeg lukker min konto helt. Hej
Avatar billede nuck Nybegynder
18. februar 2002 - 15:05 #21
Du kan bare sætte uret tilbage på din computer.. Sæt den 10 dage tilbage, så kan du bruge programmet igen!
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 15:06 #22
Jeg kan henvise til:

http://www.macromedia.com/support/service/ts/documents/reinstall_trial.htm

Men derudover er du nu anmeldt til admin...

/Barklund
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. februar 2002 - 15:06 #23
lol nuck ej da...
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. februar 2002 - 15:07 #24
Barklund: Hvorfor er han det??
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 15:07 #25
Og det går jeg også ud fra faktisk er ulovligt :D
Avatar billede nuck Nybegynder
18. februar 2002 - 15:07 #26
Øhm jo ?

De fleste programmere kører rent på computeren ur i forhold til trial ...
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 15:07 #27
http://forum.sharereactor.com/forumdisplay.php?s=&forumid=40 Du kan måske bruge det link til noget.
Avatar billede fynbo Nybegynder
18. februar 2002 - 15:09 #28
barklund>Hallo, din svans, hvorfor er han nu anmeldt!...

Find ET eneste indlæg fra ham, hvor han nævner eller hentyder til ordet crack, det er dig der selv tænkte på det, så måske bør vi anmelde dig
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 15:10 #29
jonas>> Fordi jeg anser det for at være misbrug... Nu må admin så tage stilling til det...
Avatar billede nuck Nybegynder
18. februar 2002 - 15:11 #30
Jaaah lad os anmelde barklund!

Det er da ham der kører det her helt op, når der overhovedet ikke noget med crack og gøre...

Jeg fjerner også altid ALTING.. også fra Reg.db... Det er fandme da min regdb !
Avatar billede nuck Nybegynder
18. februar 2002 - 15:12 #31
DOH Tror du ikke admin har andet og lave end at skulle glo spørgsmål igennem 145435 gange om dagen pga. paranoide folk som dig ?
Avatar billede fynbo Nybegynder
18. februar 2002 - 15:12 #32
Netop, han er fanme fucked up!..

Han bliver også anmeldt nu, for at true andre på eksperten..

i andre går også ind og anmelder ham for at true..
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 15:13 #33
Hallo... calm nu lige ned her folkens.

Det han gerne vil, er på den ene eller anden måde ulovligt. Det er ikke i overenstemmelse med Ekspertens regler, så det er rigtigt at anmelde ham til en admin., så kan de tage sig af det, da det er deres side.
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 15:14 #34
Jeg har ikke slettet ham... Jeg har anmeldt ham til admin, da jeg finder indicier for, at han vil reinstallere sin flash, selvom det er ulovligt... Admin må nu vurdere, om de finder min anmeldelse korrekt eller forkert... Anmeld gerne mig... Må jeg nævne, at han ikke benægtede at der var for at cracke selvom jeg på det kraftigste åbnede for muligheden...

Men skal vi nu ikke lade være med at ty til seksualistiske betegnelser som "svans", hvilket jeg tvivler på, at du kan have nogen viden om...

Men alt i alt ser det ud til at være gået i sig selv, da martin skriver: "jeg lukker min konto helt."

/Barklund
Avatar billede fynbo Nybegynder
18. februar 2002 - 15:15 #35
Det er ik ulovligt at fjerne alt fra hans computer, eftersom det er hans ejendom.

er det så også ulovligt at formatere sin harddisk og så fjerne det?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 15:16 #36
Hvad med, at en af jer læser den Privacy Polici ting igennem?
Avatar billede fynbo Nybegynder
18. februar 2002 - 15:17 #37
>>da jeg finder indicier for, at han vil reinstallere sin flash

dit eller macromedias problem..

fanme så smålig
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. februar 2002 - 15:20 #38
barklund: Dårligt grundlag! du er den eneste der snakker om cracks.
Og det er ikke lovligt ifølge eksperten. - Så det er faktisk dig selv du skal anmelde!
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 15:22 #39
Martin snakker om cracks - bare ikke direkte... han var jo åbenbart ikke klar over, at det var ulovligt, og ikke tilladt på Eksperten da han stillede spørgsmålet? Eller?
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 15:23 #40
For det første, så spurgte jeg martin, om det var eller ikke var for at cracke - han svarede ikke.

For det andet kan jeg citere fra eksperten.dk's regler:

"Eksperten skal bruges til lovlige formål. Det vil sige, at det ikke vil blive tolereret, hvis der er brugere, der søger efter warez (pirat-software), mp3 filer, serienumre eller anden form for information, der kan bruges til ulovlige formål."

I sær det sidste "anden form for information, der kan bruges til ulovlige formål" er et ret vidt begreb, der passer på dette...

For det tredje kan jeg citere:

"Alle brugere skal, hvis de ser eller oplever fejlagtig brug af Eksperten, oplyse dette via anmeld."

Og jeg har her "oplevet" fejlagtig brug af eksperten (og ikke set)...

Hvis nogen i reglerne kan finde et sted, hvor der står, at det er ulovligt at anmelde, hvis det er nogen andre, der mener, at forespørgslen er legitim, så trækker jeg mig gerne... Men det kan jeg nu ikke læse...

For det fjerde: "smålig" kan man vel godt kalde det, men hvor går så grænsen... Hvis jeg nu leder efter et crack, er det så dit problem? Næ, det er vel stadig Macromedias... Men det er mit problem, at nogle bruger eksperten til dette formål... Jeg er fuldstændig ligeglad med, om folk af andre fora finder cracks eller lignende, men hold det fra eksperten...

/Barklund

Har du en seriøs henvendelse om dette spørgsmål, som du vil sende mig uden om dette forum, så henvend dig gerne på morten@barklund.dk - men kun seriøst og velformuleret!
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 15:25 #41
Og det er ikke forbudt, at fortælle andre, at det de leder efter er cracks og at dette ikke tolereres, da det netop er søgning efter cracks, der er forbudt... Læs reglerne igen. (der står ikke, at man ikke må sige ordet "crack")
Avatar billede fynbo Nybegynder
18. februar 2002 - 15:27 #42
hmm...d er tilladt at tage fejl, derfor behøver du jo ik anmelde ham
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. februar 2002 - 15:29 #43
man kan udlede meget af folks udsagn, men er der ikke direkte antydning af, at ting ikke er i overensstemmelse med eksisterende regler, det være sig på eksperten eller andre steder, bør man ikke fare i blækhuset før en fuldstændig redegørelse foreligger, fra den man gør sine udfald mod, jeg er på ingen måde tilhænger af at eksperten bruges til at udveksle cracks og det der ellers er på kanten af gældende dansk lovgivning, men eftersom martinsk ikke på noget tidspunkt har ytret noget i retning af at han ville cracke  et program, kan man da heller ikke anmelde ham, det vil svare til at, hvis jeg oprettede et spørgsmål med indhold om narkotikas indvirkning på den menneskelige organisme, ville det hermed kunne udledes at jeg måske var bruger af narkotika, og måske endda pusher, og så skulle jeg jo meldes til de instanser der tager sig af den slags..

så tag den lige lidt med ro, hvis det er så forfærdeligt at være tilskuer til, så klik ind på et andet sprøgsmål, der er masser at tage af,
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2002 - 15:33 #44
Det blev nævnt, at det var ulovligt at bruge eksperten til hans forespørgsel, hvorpå han reagerer med:

Afvist svar fra martinsk
18/02-2002 14:50:00    hvordan gør man! Er der virkelig ikke en eneste som ved det?

Det bliver i endnu skarpere termer oplyst, at det er ulovligt, og at eksperten ikke tolerer dette - og det gør Macromedia eller lovgivningen heller ikke, hvorpå han reagerer med:

Kommentar fra martinsk
18/02-2002 15:02:22    til den der kan forklare det til mig skal få alle mine 250 points. Det vil jeg gøre ved at jeg bagefter laver en forum og acepter den der kunne forklare det her!  Martinsk@mail.dk

Det kalder jeg ikke at tage fejl, men bevidst at snyde... Overskriften hedder at "snyde" - han vidste vist godt, at det ikke var lovligt...

Men det endte jo også med, at han slettede sig selv... Jeg kan give ztyxx ret, men når man ikke benægter, at det er for at snyde, så bliver man mistænksom... Og når han bliver ved, så er der nok noget om snakken...

/Barklund
Avatar billede fynbo Nybegynder
18. februar 2002 - 15:33 #45
enig
Avatar billede fynbo Nybegynder
18. februar 2002 - 15:35 #46
barklund har lidt ret, læs overskriften "Snyde flash"

Thumbs up!
Avatar billede ditlev Juniormester
19. februar 2002 - 09:45 #47
Hehe... Barklund - du har fået din sag for her :o)

Vil bare sige, at jeg også er fuldstændig enig i Barklunds betragtninger - og det er Admin sandsynligvis også...

/Ditlev
Avatar billede barklund Nybegynder
19. februar 2002 - 15:29 #48
Takker for din støtte ditlev - jeg fik vist rodet mig ud i en masse her... :o)
Avatar billede apj Nybegynder
19. februar 2002 - 19:30 #49
Ja, Barklund har jo ret. Det er naturligt at man har lyst til at kunne benytte Flash længere end de 30 dage, men desværre er det ulovligt og det må vi rette os efter alle sammen.

Spar sammen og ønsk det til din fødselsdag.
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
02. april 2002 - 01:06 #50
Nu er dette spørgsmål jo lukket for længe siden. Men jeg lægger nu alligevel ydmygt denne lille besked for lige at lade ret være ret. Det juridiske spørgsmål er nu engang misforstået af flere parter.

Her er i sagens natur ikke tale om jura men om moral/etik. Fordi sager af den omtalte art ikke er praksis af den simple årsag, at privatpersoner som har en (vel at mærke) lovlig version af "prøve-versionen" på sin computer ikke opfattes som kriminelle. Der er rigeligt af "cracks" og "pirater" at gå efter.

Retsmæssigt kan vi derfor kun forholde os til uklare moralske principper om udnyttelse af gratis tilbud som udbydes på begrænset tid. Som den omtalte "prøve-version" jo er.

Hvis sagen en skønne dag skulle komme for retten, hvilket pga sagens grundlag og omfang virker meget urealistisk, så ville det i dagens Danmark, fra mit synspunkt, være en udfordrende sag for producenten at føre til dørs med større held. En principiel afgørelse vil med stor sandsynlighed ikke ændre noget for hverken producenten eller forbrugeren.

Handlingen, udgangspunktet for diskussionen, kan altså således diskuteres ud fra et moralsk/etisk synspunkt og ud fra et ønske om at leve op til producentens krav om et tidsbegrænset afprøvning af produktet. Dog vil en gentagen tidsbegrænset afprøvning dog næppe kunne forhindres med kendte lovlige midler eller endda retslige tiltag.

Jeg læser pt. den indgåede aftale med udbyderen af den omtalte "prøve-version".
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
02. april 2002 - 01:07 #51
Jeg er da ked af at se at unge mennesker idag er så autoritetstro... (: