Avatar billede mhs Nybegynder
18. februar 2002 - 10:11 Der er 20 kommentarer

Upload / gemt i database

Hej
Jeg har problemer med at få en form til at virke hvor man ved hjælp af ASPSimpleUpload skal uploade 3 forskellige filer og gemme stien hvor de bliver uploaded in en database, samt andre oplysninger som man indtaster samtidig med at man vælger de 3 filer der skal uploades.

i form hovedet skriver jeg følgende:
<form action="tilfoej_fisk.asp?save=yes" enctype="multipart/form-data" method="post">

og for at gemme i database / uploade filer gør jeg følgende:
<%

If Request.QueryString("save")="yes" then

Dim ObjRs, StrSQL, Conn, film

Dim upl, NewFileName

Set upl = Server.CreateObject("ASPSimpleUpload.Upload")

If Len(upl.Form("billedefisk")) > 0 Then
    NewFileName = "multimedie/fisk/" & upl.ExtractFileName(upl.Form("billedefisk"))
    If upl.SaveToWeb("billedefisk", NewFileName) Then
        Response.Write("File successfully written to disk.")
    Else
        Response.Write("There was an error saving the file to disk.")
    End If

If upl.form("Film") = "" then
film = "-"
else
film upl.form("Film")
End if

Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

    Set ObjRS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "Select * "
    strSQL = strSQL & "FROM fisk "

    ObjRS.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

        ObjRS.AddNew
        ObjRS("Fiskenavn_DK") = upl.form("Fiskenavn_DK")
        ObjRS("Fiskenavn_DE") = upl.form("Fiskenavn_DE")
        ObjRS("Fiskenavn_GB") = upl.form("Fiskenavn_GB")
        ObjRS("Fisklatinnavn") = upl.form("Fisklatinnavn")
        ObjRS("Navngiver") = upl.form("Navngiver")
        ObjRS("Aar") = upl.form("Aar")
        ObjRS("Kendetegn_DK") = upl.form("Kendetegn_DK")
        ObjRS("Kendetegn_DE") = upl.form("Kendetegn_DE")
        ObjRS("Kendetegn_GB") = upl.form("Kendetegn_GB")
        ObjRS("Maxlaengde") = upl.form("Maxlaengde")
        ObjRS("Beskrivelse_DK") = upl.form("Beskrivelse_DK")
        ObjRS("Beskrivelse_DE") = upl.form("Beskrivelse_DE")
        ObjRS("Beskrivelse_GB") = upl.form("Beskrivelse_GB")
        ObjRS("Artnavn_DK") = upl.form("Artnavn_DK"))
        ObjRS("Akvarienummer") = upl.form("Akvarienummer")
        ObjRS("Billedefisk") = upl.form("Billedefisk")
        ObjRS("Billedekort") = upl.form("Billedekort")
        ObjRS("Film") = Film

        ObjRS.Update

    ObjRS.Close
    Set ObjRS = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing

response.redirect "index.asp"

end if

%>

Den uploader fint nok, men når man så når til at skulle gemme i database skrives der følgende fejl

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl error '800a000d'

Typerne stemmer ikke overens

har også prøvet at bruge request.form men så vil den heller ikke.

Hjælp
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 10:17 #1
har du prøvet at sætte dette ind.....jeg har selv haft problemet, da jeg arbejde for novo nordisk i 98.

Mads fra jyllinge

<script>
  function SkiftBillede(afd){
    switch(afd) {
      case 'ung':
        document.images.billede.src = '/images/ung/foto_forside.jpg'
        tekst.innerText = "ikke nu.\n\nLene, snart HH'er.";
        break;
      case 'edb':
        document.images.billede.src = '/images/edb/foto_forside.jpg'
        tekst.innerText = "Jeg har altid rodet med computere, lavet programmer og sådan noget.det.\n\test.";
        break;
      case 'eba':
        document.images.billede.src = '/images/eba/foto_forside.jpg'
        tekst.innerText = "Internationale relationer - det er lige noget for mig.\n\nMartin\.";
        break;
      case 'aau':
        document.images.billede.src = '/images/foto/forside_aau_foto.jpg'
        tekst.innerText = "Det passer mig \n\nPoul, .";
        break;
      case 'kur':
        document.images.billede.src = '/images/foto/forside_kur_foto.jpg'
        tekst.innerText = "Jeg fandt jo ud af, at jeg langt fra var den eneste.\n\nBente";
        break;
Avatar billede mhs Nybegynder
18. februar 2002 - 10:20 #2
Folk skal selv vælge billederne der skal uploades, samt skrive tekst,
så det kan være 300 forskellige billeder
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 10:35 #3
Da jeg lavede det for Novo Nordisk i 98, virkede det altså, ellers kan du kalde mig mads -ha ha, Men jeg mener at jeg måske har noget brugbart, da jeg var kort ansat hos "Flensted smed" i 2001, hvor jeg tog mig meget af hans IT, men jeg skal først finde det.
stadig interseret??

Mads - Hygge
Avatar billede mhs Nybegynder
18. februar 2002 - 10:41 #4
hvis man kan skrive i nogle tekst felter, vælge et billede og uploade det, samt gemme stien og teksten i en database, så er jeg interesseret
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 10:45 #5
måske du kan finde hjælp på denne side...lidt alternativt, men det har hjulpet mig - (indtil jeg finder svaret) http://www.saibaba.org/
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 10:56 #6
Det er lidt svært at finde, da min mor og hendes kollega fra "helse butikken" i jyllinge (måske du kender butikken) har optaget min ene harddisk.
Jeg har sendt den forkert kode fra Novo nordisk, du bedes være venlig at slette den, da det er fortroligt, kan du ikke lige bekræfte det  - tak

Har du set på linket det løsner tit op for ens problemer.

Vær hilset Mads - Hygge
Avatar billede mhs Nybegynder
18. februar 2002 - 11:00 #7
Jeg kan ikke slette, kan kun lægge noget ud på ?????????
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 11:09 #8
Prøv denne funktion....og vær venlig at slette mine koder fra Novo Nordisk, det er strafbart at bruge dem!!

Min mor, spørger om du kender butikken??

function MM_Image() { //v3.0
  var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
  if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
//-->
Avatar billede mhs Nybegynder
18. februar 2002 - 11:21 #9
kan ikke bruge en swapimage, skal have en måde hvor man kan gemme tekst sammen med at man uploader et billede hvor man også gemmer stien hvor billedet er gemt i databasen

Kan ikke slette, du må skrive til eksperten, og få dem til at slette det

Hvis butikken er i nærhedn af børges burger bar så kan det godt være :)!
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 11:32 #10
Jeg kan sende dig et kort over Jyllinge så du kan finde butikken, det ligger en grillbar (fy &#8211; hvor den lugter, men her er det vigtigt at lytte til sai baba, han siger man kan undertrykke ting ved hjælp af hans metoder)..når men grillbaren hedder ikke Børges burger
Måske kan du fortælle det til din omgangskreds??

Jeg har arbejdet freelance for Glostrup Parkvæsen hvor jeg måske kan bruge noget kode fra, men så skal jeg først til Flensted smed, da det ligge på deres server &#8211; så lige et øjeblik

Din gode ven Mads - Hygge
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 13:38 #11
Jeg kan dersvære ikke komme ind på deres server mere. så jeg skal nok bruge lidt mere tid. Men jeg kender en lærer på Esbjerg EDB-skole, ham kan jeg prøve at spørge....men så vil jeg også have alle point?

Min mor og hendes kollega spørge om så kender butikken altså hvis du nu kender grilbaren??

link til hendes tidliger arbejdesplads http://www.holistisk-behandling.dk/

ses Mads
Avatar billede mhs Nybegynder
18. februar 2002 - 13:49 #12
Det behøver du ikke at spørge læren på Esbjerg EDB-skole, Webbe er kommet med en løsning som jeg prøver.
Jeg kender ikke hendes butik.
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 13:54 #13
Sig mig er du selt ikke interseret i hjælp eller hvad???
Avatar billede mhs Nybegynder
18. februar 2002 - 14:08 #14
har fået hjælp fra en anden, ellers tak for hjælpen
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 14:15 #15
Prøv at flytte lidt om på følgende kode, den er også fra glostrup parkvæsen hvor jeg arbejde i 98 og 2001

contentType = UploadRequest.Item("blob").Item("ContentType")

          filepathname = UploadRequest.Item("blob").Item("FileName")

          filename = Right(filepathname,Len(filepathname)-InstrRev(filepathname,"\"))

          FolderName = UploadRequest.Item("where").Item("Value")

          Path = Mid(Request.ServerVariables("PATH_TRANSLATED"), 1, Len(Request.ServerVariables("PATH_TRANSLATED")) - Len(Request.ServerVariables("PATH_INFO"))) & "\"

                          ToFolder = Path & "\" & FolderName

          value = UploadRequest.Item("blob").Item("Value")

          filename = ToFolder & "\" & filename

          Set MyFileObject = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

          Set objFile = MyFileObject.CreateTextFile(filename)

with this:

          contentType = UploadRequest.Item("blob").Item("ContentType")

          value = UploadRequest.Item("blob").Item("Value")

          filepathname = UploadRequest.Item("blob").Item("FileName")

          Path = "C:\Images"

          filename = Path & "\" & filename

          Set MyFileObject = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

          Set objFile = MyFileObject.CreateTextFile(filename)

Venlig hilsen din ven Mads

PS: hvad hedder du og hvor bor du??

PSS: min mors butik hedder "Jyllinge helse-butik og alternativ behandlings hjem"
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 14:27 #16
kunne du bruge det?? hvem har hjulpet dig da???....få jeg så ingen point??
Avatar billede mhs Nybegynder
18. februar 2002 - 14:40 #17
Nej upload fungere fint
Avatar billede mads22 Nybegynder
18. februar 2002 - 14:55 #18
Jamen du kunne da ikke få det til at virke uden min hjælp!!!
Avatar billede mhs Nybegynder
18. februar 2002 - 15:01 #19
Jo jeg fik hjælp fra en anden
Avatar billede mads22 Nybegynder
19. februar 2002 - 10:20 #20
ok, men have du interrasse ind at besøge min mors butik? måske du har lyst til at hjælpe med at lave butikkens hjemmeside?