Avatar billede web-boy Nybegynder
21. maj 2000 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen kontakt til Cd-rom drev

Jeg kan ikke komme i kontakt med mit cd-romdrev.

Udstyr:
Fujitsu T-Bird.
AMD K6-2 233 Mhz.
3D Now!
32 MB RAM
48 x CD-drev, Samsung.

Beskrivelse:
Efter ca. 10 måneders brug holdt mit 32x CD-drev 'lidt efter lidt' op med at virke. Til slut kunne jeg ikke komme i forbindelse med det.

Alt ser tilsyneladende normalt ud: Drevet booter, men når lyset i drevet slukker,  kan jeg ikke komme i kontakt med det.

Når jeg går ind og ser på indstillingerne i Kontrolpanel, får jeg beskeden: "Denne enhed fungerer korrekt"!.

Derefter blev dette drev udskiftet med et 48 x Samsung Cd-drev.

Efter ca. 5 dages brug holdt dette også op med at virke! Samme symptomer og manglende kontakt!

Mvh.

Web-boy
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
21. maj 2000 - 17:04 #1
Det lyder mest som om kablet skal skiftes til CD-rom-drevet.

Det koster normalt 15-20 KR. men prøv og se om du kan låne et.
Avatar billede steffen Nybegynder
21. maj 2000 - 17:11 #2
Typisk jalousi-effekt .. det sker når det kan mærke man kun tænker på at få en brænder .. *wink*

Nej, prøv at hive kablerne af drevet og sæt dem på igen som foreslået.
Avatar billede web-boy Nybegynder
21. maj 2000 - 22:20 #3
Jeg har prøvet at tage drevet ud og sætte det i en anden pc. Nul reaktion.

Til gengæld satte jeg et gammel Aztech 2x drev ind i stedet, og det fungerede faktisk udmærket.

Så nye forslag modtages med glæde. (og tak til de tidligere).

Web-boy
Avatar billede steffen Nybegynder
21. maj 2000 - 23:09 #4
Skrot drevet, garanti-ombyt det, køb DVD i stedet, brug det til en kaste-konkurrence.

Hvis problemet kun er der når du bruger hjemmebrændte, så hold dem fra det drev.
Avatar billede kimmbaal Nybegynder
26. maj 2000 - 21:12 #5
Det skulle da kun være gamle drev der ikke kan læse "hjemmerullede"...
Hvilket styresystem arbejder du med ?
Hvis windows prøv at indlæse cdrom drivere gennem autoexec.bat.
ER det tilsluttet SCSI, IDE eller USB ? ?.
Hvis IDE, sidder det på Primær eller Sekundær IDE controller ? ?. Det kræver muligvis at drevet skal jumpes korrekt
Hvis SCSI skal Drevet muligvis også jumpes eller står det til autosence ?

KimmBaal