Avatar billede bjarneha Praktikant
18. februar 2002 - 08:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SONY CDRW 2410

Jeg har monteret en SONY 2410 CDRW (model crx175A)
. Min PC (win 98-2) finder fint CDRW drevet, men når jeg skal prøve, at skrive til den fortæller programmet mig, at den ikke har en CD-RW enhed. Jeg kan godt læse CDRW fra enheden, men altså ikke få lov, at skrive til den.
Der fulgte ikke hverken driver eller brænder program med. Win98 skulle selv kunne levere driver, og som brænder program har jeg installeret Easy CD creator 4.
Avatar billede aaa000 Nybegynder
18. februar 2002 - 09:54 #1
Prøv med at andet bænderprogram - helst et så nyt så muligt.
Avatar billede 1003 Nybegynder
18. februar 2002 - 09:55 #2
Prøv om du ikke kan finde en driver her: http://www.drivershq.com/right.html
Avatar billede summer Mester
18. februar 2002 - 09:57 #3
Hej bjarneha. Fin brænder. Prøv lige at give lidt flere oplysninger.
1) Hvilket brændersoftware har du installeret? 2)Hvordan har du tilsluttet dine forskellige drev på de to IDE-kabler?
Avatar billede summer Mester
18. februar 2002 - 10:08 #4
Avatar billede bjarneha Praktikant
18. februar 2002 - 10:20 #5
ja, bortset fra at den ikke hedder AR til sidst ( hvad det så end betyder :-)

TAk for buddet om drivere (til 1003), men problemet er nok mit brænderprogram der er for gammel til den nye model.
JEg er ved at hente en updatering, og så går pointene nom til aaa000
Avatar billede summer Mester
18. februar 2002 - 10:30 #6
Er det en hemmelighed det jeg spurgte om :Q
Avatar billede bjarneha Praktikant
18. februar 2002 - 10:37 #7
til summer:
nej bestemt ikke og undskyld.
mit software nævnte jeg vist i spørgsmålet Easy CD creator 4

CDRW er tilsluttet som master på sekundær port, med alm CD som slave.
Avatar billede summer Mester
18. februar 2002 - 11:22 #8
Ups. jeg så ikke du havde skrevet Easy CD creator 4 i spm. øv, øv,
Din connection er fin. Kan du se dine drev i Enhedsorientering - uden advarselstegn? Her er det fint hvis du har flueben i DMA i alle dine drev. Har du prøvet at autodetecte dine drev i CMOS?
Selv om din brændersoftware ikke er den bedste på jorden, skulle den jo virke.
Avatar billede summer Mester
18. februar 2002 - 11:25 #9
Avatar billede bjarneha Praktikant
18. februar 2002 - 11:33 #10
har hentet nero 5572 og nu virker det fint, TAK
Avatar billede bjarneha Praktikant
18. februar 2002 - 11:34 #11
TAk alligevel til summer, jeg kunne ikke finde ud af at dele pointene, så desværre... men jeg husker dig næste gang ;-)
Avatar billede summer Mester
18. februar 2002 - 12:06 #12
Pyt med pointene. Du har fået et kanon program nu - bruger det selv :]