Avatar billede nico12 Nybegynder
17. februar 2002 - 23:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Active Directory

Hej
Jeg har en Win2000 Advanced server med 2 netkort. Det ene til Internettet (Cybercity ADSL med Cisco 677 Router) og det andet til lokalt netværk.

klienterne på netværket kører win2000. Hvordan starter jeg med at få det lokale netværk til at virke, så jeg kan få klienterne oprettet i Active Directory?

Jeg har prøvet linket her, men jeg kører lidt rundt i det:-(
http://www.svein.dk/Windows2000/ActiveDirectory/AD_on_your_home_network.htm
Avatar billede e.p. Nybegynder
18. februar 2002 - 01:45 #1
Avatar billede nico12 Nybegynder
18. februar 2002 - 10:58 #2
Linket virker ikke. Jeg regner med, at det samme gælder dette link:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2k/index.htm

Jeg har lavet lokalt netværk efter dette link før (indtil Avanceret konfiguration) og det virker fint. Problemet er bare når jeg vil oprette Active Directory på serveren, at klienterne ikke kan nå serveren.

Der må være nogle flere ting, man skal gøre før det virker. Jeg tror selv, at jeg er inde på nogle af det rette.

http://www.svein.dk/Windows2000/ActiveDirectory/AD_on_your_home_network.htm

Linket til "Active Directory på dit hjemmenetværk" burde være det der skal til, før Active Directory kan køre på serveren. Jeg tror bare, at jeg køre lidt rundt i det (ca. ved DNS Forwarders)
Avatar billede e.p. Nybegynder
18. februar 2002 - 11:04 #3
linket virker fint.....
Avatar billede nico12 Nybegynder
19. februar 2002 - 13:04 #4
Udover det link som jeg ikke få til at virke, er der ellers nogle som kan hjælpe med opsætningen af mit netværk, så jeg kan oprette brugerne i Active Directory??
Avatar billede mcp Nybegynder
15. marts 2002 - 20:40 #5
Hej Nico!

Din beskrivelse er lidt kort, er din W2Ksrv en Domain Controller (AD) nu?
Hvis den er, skal du melde din Klienter ind i dit domaine under System properties/Network Indentification -> Network ID og skifte fra workgroup i til Domæne. Før du kan melde Klienterne ind skal de peje på den DNS server der kender dit Domæne og ud skal bruge Administrator kontoen og password.

For at benytte din Server som router skal du i Administrative finde Routing and Remote Access og configurer den som router. Se denne video RRAS video ->http://www.cbtnuggets.com/bd/streaming/2000_nat.htm

Håber det hjælper dig lidt på vej ellers må skrive igen.. 8-)
Avatar billede nico12 Nybegynder
04. juni 2002 - 12:50 #6
Lukker
Avatar billede e.p. Nybegynder
04. juni 2002 - 13:00 #7
hvorfor lukker du......du har da modtaget hjælp
Avatar billede e.p. Nybegynder
04. juni 2002 - 13:01 #8
men giv bare mcp alle pointene, så er jeg fri for at høre på at jeg er grådig.....
Du har jo ikke ligefrem deltaget i dit eget spørgsmål
Avatar billede mcp Nybegynder
04. juni 2002 - 16:56 #9
;-) don´t wast our time..!
Avatar billede e.p. Nybegynder
23. juli 2002 - 00:54 #10
Husk at lukke spørgsmålet