Avatar billede thomaz Nybegynder
21. maj 2000 - 15:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

prog.editor i Linux

Er der nogen der kender en editor der kan bruges til at programmere i Linux. P.t. bruger jeg JED plus under win98. Men jeg er TRÆT af win 98, så derfor har jeg i sinde at skifte til Linux.
Avatar billede fumes Nybegynder
21. maj 2000 - 15:29 #1
Der findes en indbygget VI editor eller EMACS...
Avatar billede lrj Nybegynder
21. maj 2000 - 20:02 #2
Eller pico eller joe (hvis man er til den slags) hvad du nu måtte have lyst til. Der følger *MANGE* med en alm. linux distributeion.

Men pico og emacs er temmelig nemme at gå til - pico er min favorit til små tekstfiler, ex. konfigurationsfiler(følger med når du installerer pine, mail klientprogram).

Emacs eller vim er nok hvad du skal bruge når du skal programmere - mange flere hjælpeværktøjer.
Avatar billede thomaz Nybegynder
22. maj 2000 - 09:56 #3
Spørger måske en smule dumt, men kan disse editorer så også bruges til JAVA programmering ??
Avatar billede lrj Nybegynder
22. maj 2000 - 12:27 #4
Java programmer er også ren tekst, hvis du vil. Der findes programmer så du kan klikke-og-tegne din brugergrænseflade på dit program, ex. Borland JBuilder, som faktisk er gratis nu (http://www.borland.com). Men ellers kan du lave det i enhver tekst-editor - kender folk der bruger notepad under windows. Den er dog lidt træls i længden :)
Avatar billede thomaz Nybegynder
22. maj 2000 - 15:45 #5
Ok kunne da godt bruge Jbuilder. men problemet er bare at Jbuilder har sine egne definerede klasser, og der er noget skidt når jeg til daglig arbejder med de indbyggede klasser i Java. Jeg kan da selvfølgelig bruge en tekst editor, men som sagt der  er en smule trælst. Findes der virkelig ikke en ren editor som JED plus og Kawa i Win98 ??
Avatar billede lrj Nybegynder
22. maj 2000 - 21:38 #6
Well, du *behøves* jo ikke benytte de hjælpeværktøjer (og klasser) som JBuilder stiller til rådighed - det er jo kun en hjælp. Mon ikke bare du kan bruge det som en enditor?

Ja, nu vil jeg ikke gøre mig alt for klog på Java, da jeg ikke selv benytter sproget :)
Avatar billede kfr Nybegynder
24. maj 2000 - 08:56 #7
Jeg vil næsten foreslå JED, når nu du kender den i forvejen :-)
Avatar billede thomaz Nybegynder
25. maj 2000 - 15:06 #8
til kfr. OK men findes den i en udgave til Linux ???