Avatar billede z00t Nybegynder
17. februar 2002 - 23:45 Der er 5 kommentarer

Ram problem

Jeg har lige opgraderet min computer til en AMD TB 1333 mhz, med et MSI k7t turbo board i, efter jeg har opgraderet kan jeg ikke på min 128mb pc 133 ram blok til at køre (før jeg opgraderede ville den kun køre som 64mb), (den siger bare windows beskyttelses felj under opstart), da jeg havde en ældre 64mb pc-100 blok, prøvede jeg at putte denne blok i og den kan jeg sagtens start op med, jeg har fået den 128mb blok byttet 3 gange hos forhandleren, ingen af de 3 kan jeg få til at virke, de virker hverken på min pc, min brors p2-400mhz, asus p3b-f board, eller min fars p-3 600mhz (board ved jeg ikke hvad er), da den første ram blok blev tested hos forhandleren fandt de ingen fejl på RAM blocken.
Alle 3 computere jeg har testet rammen på har kørt med den samme Windows 98

Er der nogen der har oplevet nogen ligende? og er der nogen der har nogen ide om hvad fejlen kan være, og hvad jeg kan gøre ved det?

Avatar billede bo.mb Nybegynder
18. februar 2002 - 00:38 #1
Be forretningen tage rammen retur og find en anden forhandler
Avatar billede frido Nybegynder
18. februar 2002 - 01:19 #2
Prøv at få forhandleren til at putte rammen ind i DIN maskine og se om den virker der, det kan være du gør noget forkert (ja det tror jeg ikke, men alligevel - for hvis DE heller ikke kan få det til at virke, så fint)
Det er kun et forslag..
Hvad er rammen forresten for en slags? Mærke?

/Frido
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2002 - 04:43 #3
Nogle maskiner vil kun køre med 1.part ram. Har du 1. eller 2.part?
Avatar billede z00t Nybegynder
18. februar 2002 - 21:22 #4
det er 1. parts ram
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2002 - 21:25 #5
Få rammene byttet, og bed dem teste dem først.