Avatar billede vdsl Nybegynder
17. februar 2002 - 22:30 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Celeron / Duron

Er der mærkbar forskel på en Celeron 900 og en Duron 900, eller det kun på "papiret" at man kan måle en forskel ?
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
17. februar 2002 - 22:32 #1
hvis man sidder foran een af de to maskiner, så tror jeg ikke der findes et menneske, der kan sige, om det er det ene eller det andet. :o)
Avatar billede vdsl Nybegynder
17. februar 2002 - 22:34 #2
Jeg tænker her i forbindelse med spil, om man vil kunne mærke en forskel, hvis ellers det andet hardware er ens ?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. februar 2002 - 22:36 #3
Det er begge dele AMD :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2002 - 22:38 #4
s.b.a> "Det er begge dele AMD :o)" - du vrøvler lidt - Duron er AMD og celeron er Intel...
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2002 - 22:46 #5
efter sigende:
AMD er blevet meget stærkere i forhold til intel processoren, derfor vil den 900 MHz AMD være den bedst kørende af de to, envidere en der ikke meget go' i en celeron (sidder selv med en *snøft*)

mvh.
http://www.questis.dk
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. februar 2002 - 23:05 #6
LÅL...
Avatar billede hvhome Nybegynder
17. februar 2002 - 23:31 #7
Eftersigende:

Er AMD (skod Duron) og Intel (skod Celeron) = slave procesere
"få et liv og køb kvalitet"

hvis det skal være AMD_ kunne man måske anbefale "Athlon"
og vil man til det mere stabile, ville det måske være en fordel med "Pentium 4"

Nej sandheden mellem de 2 processorer er jo nok at det man er vant til at køre med er nok den man foretrækker

Med de venligste hilsner
HVHOME
Avatar billede avlund Nybegynder
17. februar 2002 - 23:42 #8
"Eftersigende" er ikke helt forkert. Jeg kører f.eks. en Thunderbird i min workstation og en P3 i min server, og kunne aldrig drømme om at bytte de to om.

Jeg har i øvrigt fundet en artikel fra Tom's Hardware Guide, hvor diverse Duron/Athlon-processorer - incl. 900'eren - sammenlignes med en Celeron 800. Da Duron 800 ligger et lille stykke over Celeron 800, går jeg ud fra at det er det samme hvad Duron 900/Celeron 900 angår.

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010108/duron850-07.html
Avatar billede halifax Nybegynder
18. februar 2002 - 00:56 #9
Der er nok ikke stor mærkbar forskel efter Celon kom over på 100MHZ FSB med 800 modellen. I tests på www.pcworld.dk slår Duron dog Celeron. Gå ind på siden og skriv Duron i øverste venstre hjørne og klik Søg. En række artikler med nyheder/tests komemr frem. Læs dem, du gider.