Avatar billede Kengun Praktikant
17. februar 2002 - 21:41 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hva trenger jeg?

Hva trenger jeg for at komme igang med ASP? Jeg tenker da spesielt på software.
Avatar billede donslund Nybegynder
17. februar 2002 - 21:48 #1
Hvis du har win 98, 2000 eller xp behøver du kun en editor, da der i Windows findes softvare til at køre asp-server. Søg efter Personal Server.
Hvis du vil køre SQL, skal du finde siftware til det. Men læs på www.html.dk de kan give dig besked. Held og Lykke!
Avatar billede Kengun Praktikant
17. februar 2002 - 21:59 #2
Ja jeg har Win98. Hvilken editor kan jeg bruge? Notepad? Finnes det nogen gode tutorials for en nybegynder?
Avatar billede wilweb Nybegynder
17. februar 2002 - 22:07 #3
start med www.html.dk som donslund siger den er meget pædagogisk opbygget.
Du kan downloade en freeware editor på www.easyasp.org ,hvis du ikke gidder bruge Notebook, ellers kan jeg anbefale UltraEdit(ca. $US 30) og HomeSite fra Macromedia (ca. $US 90)

Du skal installere PWS
Avatar billede chrilles Nybegynder
18. februar 2002 - 15:00 #4
Hvis du vil læse en fantastisk bog så køb: Beginning Active Server Pages 3.0 fra Wrox. Jeg er selv nybegynder og er fuldkommen imponeret over vhor god den er. (Jeg ved du spurgte efter software :-)) Jeg anvender Dreamweaver Ultradev og er ganske tilfreds.
Avatar billede wilweb Nybegynder
18. februar 2002 - 17:21 #5
chrilles:> hvad koster Dreamweaver Ultradev? bare af rent nysgerrighed!
Avatar billede Kengun Praktikant
18. februar 2002 - 18:34 #6
Hva er forskjellem mellom "Dreamweaver" og "Dreamweaver Ultradev"??
Avatar billede wilweb Nybegynder
18. februar 2002 - 21:18 #7
Macromedia Dreamweaver UltraDev 4, with all the powerful new features of Dreamweaver 4, is the most efficient way to develop ASP, JSP, or ColdFusion applications. View code and design simultaneously. Easily create libraries of server-side scripts or use the built-in server behaviors and shortcuts.

Macromedia Dreamweaver 4 has everything you need to develop a professional Web site. Now you can build Macromedia Flash graphics directly in Dreamweaver. Whether you use Dreamweaver's visual layout tools or its text-editing environment, the intuitive Macromedia User Interface makes it easy.
Avatar billede wilweb Nybegynder
24. februar 2002 - 15:10 #8
kengun: hvad med at lukke?
Avatar billede Kengun Praktikant
24. februar 2002 - 19:47 #9
Tja, det er kanskje ikke så dumt. Nå er det lukket :-)