Avatar billede broker Nybegynder
17. februar 2002 - 21:32 Der er 17 kommentarer

Deling af internetforbindelse

Har 3 pcere som er forbundet via hub.
pc1 med win2000 er på nettet via adsl firmanetværk (vpn) netkort 1 bliver brugt hertil, netkort2 er via hub forbundet til de øvrige 2 pcere som kører win98.2. Jeg kan godt fildele mellem alle 3 pcere, alle maskiner kan pinge hinanden, automatisk detektering af IP-adresse  slået til
hvad gik galt?
Avatar billede jonas- Nybegynder
17. februar 2002 - 21:33 #1
Kan du komme på nettet med nogle af dem?
Avatar billede broker Nybegynder
17. februar 2002 - 21:35 #2
ja fra pc1 (alt så den pc som er tilsluttet routeren
Avatar billede e.p. Nybegynder
17. februar 2002 - 21:36 #3
du kan fildele og pinge......hvad er problemet (hvad er det du ikke kan)
Avatar billede jonas- Nybegynder
17. februar 2002 - 21:37 #4
Jamen hvis du har en router så sæt dog de andre i den...
Så behøves du ikke hub
Avatar billede jonas- Nybegynder
17. februar 2002 - 21:37 #5
Altså vi har en internetforbindelse der går ind i routeren og fra routeren har vi 3 computere udfra.
Det er da meget nemmere, end brug af hub osv...
Avatar billede broker Nybegynder
17. februar 2002 - 21:39 #6
Jeg kan ikke komme på internet på de 2 øvrige maskiner, routeren er sat op til kun at køre via firmanetværk (vpn)
Avatar billede e.p. Nybegynder
17. februar 2002 - 21:42 #7
Så skal du have fat i ejeren/firmaet af routeren, og få denne person til at omkonfigurere din router
Avatar billede broker Nybegynder
17. februar 2002 - 21:45 #8
Det skulle ikke være nødvendigt, idet jeg tidligere har haft det til at virke, men pludselig gik det i udu, og nu kan jeg ikke huske hvordan det var jeg fik det til at virke.
Avatar billede narkohaj Novice
17. februar 2002 - 23:15 #9
det bestemmer routeren ,ikke .
du skal køre de rigtige protokoller ind ,på de 2 computere,der ikke virker .
Avatar billede broker Nybegynder
20. februar 2002 - 19:38 #10
Er der virkelig ikke et lyst hoved der kan hjælpe?
Avatar billede narkohaj Novice
20. februar 2002 - 21:32 #11
istedet for din nuværende opsætning : router--pc1---hub--pc2--pc3-.
så prøv dette ...:router---hub----og i hubben knalder du så alle 3 pcere .denne opstilling bruger vi hos mig og det fungerer perfekt...
Avatar billede narkohaj Novice
20. februar 2002 - 21:35 #12
først kørte vi win2000.-og me .
nu har vi 3 pc -der kørere med 2*xp og en winme
jeg forstår ikke hvofor du bruger knalder en computer mellem routeren og hub ,jeg tror dit connection problem ligger der.
Avatar billede narkohaj Novice
07. april 2002 - 16:17 #13
har du de rigtige protokoller inde ,på de computere der er tilsluttet netværkskort 2.du skal ind i kontrolpanel/netværk og tilføje en protokol på alle 3 computere ,så de kan snakke sammen.
Avatar billede e.p. Nybegynder
23. juli 2002 - 00:54 #14
Har du fået løst dit problem ........
Husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede narkohaj Novice
27. december 2009 - 12:44 #15
er løst
Avatar billede narkohaj Novice
15. januar 2010 - 11:47 #16
hvad
Avatar billede narkohaj Novice
15. januar 2010 - 11:47 #17
hvad