Avatar billede bamsen Novice
17. februar 2002 - 20:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VNC og Stofanet via Router

Vi har 9 computere koblet sammen via switch og så til Stofanet via Router (Business aftale) og den ene PC har VNC Server installeret og jeg prøvede den fra en anden pc i netværket og det virkede perfekt. Men da jeg kom hjem, kunne jeg ikke logge mig på, sandsynligvis på grund af routeren. Hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede djernaes Nybegynder
17. februar 2002 - 21:13 #1
Hej,

Din router bruger sikkert NAT. Du skal fortælle din router at den skal forwarde TCP port 5900 til din PCs port 5900.

Hjemme fra skal du aabnet VNC til din router (og ikke din PC).

Martin
Avatar billede riversen Nybegynder
18. februar 2002 - 07:23 #2
djernaes: hvordan gør man det?
Avatar billede allenavnevaroptaget Nybegynder
19. februar 2002 - 14:49 #3
Hvilken protokol kører din VPN? Det kunne fx. være IPsec.

Hvilken router bruger du? Mange "privatkunderoutere" understøtter kun tcp og udp. Så skal du have en anden løsning end NAT.
Avatar billede djernaes Nybegynder
20. februar 2002 - 08:30 #4
Det kommer an på hvad for en router du bruger. Jeg går ud fra at du bruger en NAT router, lokale adresser (f.eks. 192.168.x.x) inden for "NAT muren". Få fat i manualen til din router og se efter hvordan man "forwarder" TCP port 5900 til en lokal adresse.

Martin
Avatar billede bamsen Novice
20. februar 2002 - 17:04 #5
Problemet er løst i samarbejde med Stofanet support, jeg skulle oplyse hvilken af de interne ip adresse jeg ville bruge og så lavede de NAT 1 til 1, så den gik direkte igennem uden port, og det var noget Stofanet kunne gøre ude fra kontoret.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. februar 2002 - 17:18 #6
bamsen siger han ikke kan svare og tage sine point så jeg smider lige et svar så han kan få dem...
Avatar billede riversen Nybegynder
20. februar 2002 - 17:19 #7
Avatar billede riversen Nybegynder
20. februar 2002 - 17:20 #8
jeg kan altså godt svare på mit spørgsmål...såeee....