Avatar billede joab Nybegynder
17. februar 2002 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Menu linien viser ikke Start , små ikenor ved Start og uret samt ikoner ved siden af

Min XP-pro viser ikke menu linien viser ikke Start , små ikenor ved Start og uret samt ikoner ved siden af  når jeg logger på (viser baggrundsfarven).

Hvis jeg genstarter 3 - 8 gange kan jeg være heldig det kommer med på.

Jeg kan heller ikke bruge explorer (heller ikke fra denne computer).

Internetexplorer kan ikke åbne link i nyt vindue.

Eller virker alt fint (men det er jo lidt svært at betjene windows uden Start).

Når jeg kigger i task-manager er det svchost.exe og explorer.exe der bruger flest ressourcer.

Problemet er ikke større end jeg kan lave format c: osv., men det er et stort arbejde at installere alt igen.

Er der en servicepack til XP ?
Avatar billede nonick Nybegynder
17. februar 2002 - 19:49 #1
Smid din XP cd i og vælg reparér. Du mister ingen data ved det. Alle instillinger OSV beholdes. Prøv det
Avatar billede grann Nybegynder
17. februar 2002 - 19:53 #2
jeg kunne ikke lige finde nogle servicepacks til XP, men du behøves jo ikke at formatere din pc for at reinstallere win XP. boot op med XP cd'en og når den så spørger om du vil installere i den nuværende fx. C:/windows mappe, eller om du vil slette den og så lave en ny windows mappe, så siger du at du vil slette den nuværende og så lave en ny.
Avatar billede grann Nybegynder
17. februar 2002 - 19:54 #3
prøv først det nonick siger, hvis det ikke virker, så prøv min ide.
Avatar billede resten Nybegynder
18. februar 2002 - 03:07 #4
Du skal gøre som nonick siger så kommer det til at virke.
Avatar billede joab Nybegynder
18. februar 2002 - 18:08 #5
Tak for jeres indlæg, men jeg kan der er ikke nogle reparér når jeg smider CDén i.
Jeg kan vælge mellem følgende:
Install Windows XP
Install optional Windows components
Preform additional tasks
Check system compatibility.

Jeg har kigget i undermenuer men der er ikke nogle reparér.

Hvis jeg går ind i Install spørger den om jeg vil lave en ny inst. eller om jeg vil opdaterer.

Var det en ide at opdatere - for skulle min opsætning vel forblive den samme?
Avatar billede resten Nybegynder
18. februar 2002 - 18:51 #6
opdater og reperer er vel det samme så prøv du bare det.
Avatar billede grann Nybegynder
19. februar 2002 - 14:43 #7
Hvis du opdatere, så forbliver din opsætning den samme
Avatar billede joab Nybegynder
19. februar 2002 - 18:14 #8
Jeg siger tak for hjælpen, men venter lige et par dage med at prøve, da der er noget jeg skal have lavet - hvis der nu skulle gå noget galt.
Avatar billede joab Nybegynder
21. februar 2002 - 08:22 #9
Det gik fint med at opdatere. Alt var som det skulle være efter opdateringen.