Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
17. februar 2002 - 18:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Netværk i XP virker ikke. Og kommer måske heller ikke til det?

Hejsa.
Jeg har to computere hvor vi har xp prof. installeret.
Problemet er at vi ikke kan få netværket til at virke.
Vi bruger switch for at computerne kan komme på nettet. Det virker fint.
Vi har kørt de guider der er i xp, men det virker ikke!
Vi har prøvet installere ALT - TCP/IP, IPX, NetBios, klientprogram og altså hele lortet. Virker stadig ikke. Vores computere kan godt finde sig selv, men ikke hinanden. Vi kan ikke pinge hinandes computere.
Det er to computere vi snakker om, altså to der går op i switchen.
men vi har også prøvet og køre uden om switchen. Virker stadig ikke. Vi har faktisk prøvet alt, men netværket virker ikke. Det er begge to Realtek netværkskort.

Håber virkelig i kan hjælpe...
Med venlig hilsen
Brian K. Hansen
brian@letitbe.dk
Avatar billede hub Nybegynder
17. februar 2002 - 19:04 #1
Prøv at gå i kontrolpanel-mappeindstiilinger-vis-fjern krydset fra "brug enkel fildeling"..

Hvis ikke det hjælper, så prøv at bruge flg. guide til at nulstille(=som ved nyinstallation) netværket.

Go to your command prompt and type the following:

netsh int ip reset [ log_file_name ]

A log file name must be specified in order to succesfully execute the netsh command. This file will log all the actions taken by netsh.

Sample:

netsh int ip reset resetlog.txt
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Avatar billede hub Nybegynder
17. februar 2002 - 19:06 #2
PS: I har vel husket det sædvanlige pjat med ens arbejdsgruppe samt IP i samme range??
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
17. februar 2002 - 20:23 #3
Nu har jeg næsten fået det til at virke...fra den ene computer kan jeg godt få adgang til det jeg vil ha adgang til...men inde på den anden computer kan jeg ikke gå ind på den anden computer. den er vist men kan ikke gå ind på den.

håber i kan hjælpe, i har været til meget stor hjælp. tak
Avatar billede hub Nybegynder
17. februar 2002 - 21:11 #4
Er brugeren, der er logget på den maskine der IKKE kan få adgang, oprettet på den anden? Og med de rigtige rettigheder?
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. februar 2002 - 06:54 #5
Hvilke IP adresser har de 2 computere fået?
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
18. februar 2002 - 15:40 #6
hub > davs. Jeg er ikke helt sikker, for hvor er det du opretter det henne. Kan virkelig ikke finde det... Rettighederne giver man når man fx. deler c: så siger man hvem der skal ha adgang til det ikke?
Men hvor finder jeg det der med hvem der har adgnag til hvad? altså brugerne...???
tak
Avatar billede hub Nybegynder
18. februar 2002 - 17:00 #7
At oprette brugere: indstillinger-kontrolpanel-computeradministration-lokale brugere-ny bruger.
Hvis du giver brugerne administratorrettigheder, kan de gøre hvad de vil på maskinen. Prøv det i første omgang.

Mht. IP-nummer: H-klik på netværkscomputere-local lan-h-klik-egenskaber.
Tildel evt. maskinen en fast IP, men prøv først at oprette brugere der er identiske på de to maskiner
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
18. februar 2002 - 17:18 #8
>hub
Davs igen. Problemet er sådan:
Jeg kan fint gå ind på min fars nu, og jeg kan gå ind på min egen.
På min fars, kan han fint gå ind på sin egen , men kan ikke gå ind på min.
Hvis jeg søger på min fars efter min computer, så finder den den.
Dvs det må være mine indstillnger der er galt med eller hva?
Hvad skal jeg gøre.
ps. jeg skal jo ikke oprette en bruger på min computer som hedder (min fars computer) jo vel?
Avatar billede hub Nybegynder
18. februar 2002 - 17:24 #9
Hej,

Nej, men på din fars computer skal brugeren være oprettet hos ham.
Prøv på din fars PC at oprette brugeren test med adgangskoden test.
Log af og log ind som test.
Samme bruger opretter du på din PC. Nu skal din far kunne gå ind på din PC.
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
18. februar 2002 - 17:31 #10
>hub

Hmm skal man det selv om det er over netværket? Det kan da ikke passe. Det har jeg ikke på min og da virker netværket fint .. det er inde ved min fars jeg ikke kan komme ind på min...instillingerne er ens..i netværksegenskaberne...
Avatar billede hub Nybegynder
18. februar 2002 - 17:38 #11
En anden måde er at aktivere gæstekontoen. Det plejer jeg ikke at anbefale, da det giver alle adgang, osse fra internettet. Måske er denne konto aktiveret hos din far?
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
18. februar 2002 - 18:12 #12
>hub
Nu er jeg meget meget tæt på, men hjælp fra dig. Nu kan jeg se begge computere på min fars, men når jeg trykker på den (min computer), så sprøger den efter password. Men jeg har da ikke sagt noget om at den skal bruge password for at komme ind på min computer...hvor laver jeg det om?
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
18. februar 2002 - 18:15 #13
>hub
nææ den gør det samme ved min nu...jeg har de-aktiveret gæstelogind. Har det noget at sige?
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
18. februar 2002 - 18:35 #14
Davs alle. Nu har jeg fået det til at virke. Jeg viste ikke man skulle oprette en bruger på ens egen pc, og angive et password. Men med hjælp fra hub, her fra dette spørgsmål, fik jeg det til at virke. tak ;-)

dette var bare en hjælp til andre hvis det var i havde samme problem...
Avatar billede hub Nybegynder
18. februar 2002 - 18:49 #15
Selv tak. Fint når hjælpen virker..
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
10. januar 2005 - 13:46 #16
Bedre sent end aldrig ... :-)