Avatar billede niels-kristian Nybegynder
17. februar 2002 - 18:36 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Billig PC

Hej Eksperter

Min farmor Skal have en PC men den Må ikke Koste mere end 5500KR den skal ikke kunne noget specielt andet end kunne skrive mail og have office..

kender i nogle gode sider til billig PC...
Hilsen niels
Avatar billede xenophobia Nybegynder
17. februar 2002 - 18:36 #1
edbpriser.dk
Avatar billede nonick Nybegynder
17. februar 2002 - 18:37 #2
www.xdata.dk <- saml selv
www.midtdata.dk <- saml selv

Har kun gode erfaringer med disse forhandlere
Avatar billede xenophobia Nybegynder
17. februar 2002 - 18:39 #3
http://www.shg.dk/shg.htm <--- har købt fra dem - de er meget pålidelige
Avatar billede -simon- Nybegynder
17. februar 2002 - 19:04 #4
http://www.datatel.dk/webshop/index.php?cat=PCere dog ikke med skærm, men dem kan man jo få fra 1000 og op efter :)
Avatar billede niels-kristian Nybegynder
17. februar 2002 - 19:21 #5
jeg tror hun fortrækker mærke vare som dell compaq og den slags hun brøder sig ikke om noget hun ikke kender
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
17. februar 2002 - 19:53 #6
Sejt med en farmor der kender Dell og Compaq :-)
Min erfaring og mit råd er dog at disse mærker sælger deres maskiner ud fra fine tal på Mhz og GB, men i virkeligheden køber du ofte et produkt hvor der er svage komponenter, det kan være et dårligt (endog ustabilt) motherboard med en begrænset BIOS adgang, det kan være lyd- og grafikkort som er integreret på bundkortet og af dårligere ydelse/kvalitet end det gængse på markedet osv. osv.
Min erfaring fortæller at du kommer længere med selv at vælge dine dele ud og samle selv (eller lade leverandøren gøre det), og du får lettere ved opgradering senere, fordi du får drivere mv. med til de dele der sidder i maskinen. Ved mærkevarene får du ofte en samlet installations CD, som blot er et image man kan køre på, og dermed har du ikke frihed til senere opgradering af enkelt komponenter, eller skift af styresystem etc. Tro mig, jeg har selv gjort erfaringen med Compaq.
Men ok det kræver du kan bruge en skruetrækker, eller betaler leverandøren for at samle den.
Du skal også kunne installere et styresystem eller igen få leverandøren til det. Lader du leverandøren installere skal du huske at få alle installations CD'er leveret med maskinen, så du selv har dem hvis/når behov opstår.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
17. februar 2002 - 22:00 #7
www.bjtrading.dk
De er meget billige og har mange forskellige systemer der er samlet. Mange af tingene er onboard dvs. de er indbygget på motherboardet, men hvis den ikke skal bruges til andet end det du nævner er det jo ligemeget.
Har selv handlet med dem, og har været fuldt ud tilfreds. Bliv ikke skræmt af det elendige design på siden :-)

- Rod
Avatar billede spocky Nybegynder
19. februar 2002 - 00:27 #8
syntes osse det er sejt at farmor vil ha en com mit råd er at
købe en pakke løsning hun skal jo ikke bruge den til at spille på
så en opgradering kan jo være ligemeget helt klart pakke løsning
til farmor kan nok skaffes for 4-5000 kr
Avatar billede hpo Nybegynder
19. februar 2002 - 15:25 #9
Skal hun også have en skærm ?

Hvis hun kun skal bruge den til internet + office, så er en pentium 100 ganske ok ! Kig på QXL.dk - så slipper du med under det halve.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
19. februar 2002 - 16:59 #10
HPO>> Pentium100 !!! er du fuldstændig fra den, det tager jo en krig at lave noget som helst på den. Hvis du endelig skal købe en brugt så lad være med at købe noget der er SÅ gammelt, det kan ikke svare sig. For det første fordi det er for langsomt, og for det andet fordi det er så gammelt at levetiden nok ikke er alt for høj. Desuden så er nye PC'er meget billige for tiden.

- Rod
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
19. februar 2002 - 17:32 #11
En pc til 4-5000 og en pc med pentium 100 ?
Godt jeg ikke er Jeres farmor :-)
Min påstand med tvivlsomme pc'er i pakkeløsninger mener jeg gælder for også ikke spillere.
I øvrigt gælder det nok at lidt kræfter under Word og IExplorer gør farmor gladere. Og endelig er der jo ingen grund til ikke at se bare et til to år fremad, det kunne jo være at farmor bliver glad for sin puter og vil lidt mere som kræver bare lidt power, men Ok...
Avatar billede hpo Nybegynder
20. februar 2002 - 11:53 #12
Min pointe er ikke at farmoren skal købe ne gammel PC, som er ved at afgå ved døden, men at de opgaver PC'en skal bruges til ikke kræver flere kræfter, end en P100 kan levere. Det er der i mod vigtigt (synes jeg) at hun køber en ordentlig skærm, og skal den være inkluderet i de knap 5000 kroner, så er der ikke meget tilbage at købe computer for.... det var bare det.

Hvad mener du med at tager en krig at lave noget som helst på den ? Der skal en rimelig god forbindelse til at en P100 bliverflaskehalsen hvis du er på internettet !!! Ang. tekstbehandling, kommer det lidt an på hvilken type tekstbehandling. Breve og andre mere simple dokumenter kan sagtens håndteres rimeligt med en P100, mens dokumenter med mange billeder naturligvis sløver en del.
Avatar billede niels-kristian Nybegynder
23. februar 2002 - 17:27 #13
ja hun skal også have skærm med og hels ikke BRUG kan i ikkke nogle sider hvor man kan få en med skærm til de 4500-5000kr
Avatar billede noon Nybegynder
23. februar 2002 - 17:32 #14
prøv i de forskellige it foretninger!!!! De har en masse bilige pc'ere på tilbud her for tiden