Avatar billede byterealm Nybegynder
17. februar 2002 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IRQ konflikt mellem onboard scsi og agp kort.

Min Windows 2000 pro tilter flere gange daglige, grundet ovenstående fejl.
IRQ not less og equal --- beginning memory dump.
Normalt retter jeg irq konflikter med at flytte et af de problemskabende kort, men det kan tydeligvis ikke lade sig gøre her... ;o/
Avatar billede grinderslev Praktikant
17. februar 2002 - 14:32 #1
Du kan tildele faste IRQ-værdier i din BIOS
Avatar billede hub Nybegynder
17. februar 2002 - 14:37 #2
Dette er ikke nødvendigvis en IRQ konflikt--det kan sagtens skyldes fejlbehæftet eller inkompatibel (tjek drivere!) hard- eller software

Fra MS' knowledgebase: "Typically due to faulty or incompatible hardware or software"
Avatar billede byterealm Nybegynder
17. februar 2002 - 14:37 #3
Desværre ikke denne bios, er prøvet.
Det sidder på samme slot, dvs man stiller dem parvis... :o/
Avatar billede hub Nybegynder
17. februar 2002 - 14:40 #4
MS anbefaler iøvrigt at man indstiller BIOS til non plug&play OS samt sætter IRQ tildeling på automatisk. Dermed overtager operativsystemet hele tildelingen af IRQ. I 2000 vil man typisk se, at mange kort deler den samme IRQ, som regel uden problemer