Avatar billede danielp Nybegynder
17. februar 2002 - 13:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl i registreringsdatabasen når jeg indsætter nye ram.

Hejsa! Jeg står med et problem. Jeg har en Packard Bell pc, hvori jeg gerne vil have nogle flere ram. Det købte jeg så, men når jeg sætter rammene i siger pc'en at der er sket en fejl i registreringsdatabasen. Er der nogen af jer som har haft ligende problemer eller måske ved hvad der kan gøres ved det?? Det er ikke fordi computeren ikke registrerer de nye ram for jeg kan da se det i System egenskaberne, men computeren fortæller mig altså bare igen og igen at der er sket en fejl i registreringsdatabasen.... Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede cult Nybegynder
17. februar 2002 - 14:52 #1
Hvilket windows? Hvor mange ram?
Avatar billede danielp Nybegynder
17. februar 2002 - 19:17 #2
Det er Win ME. Netop nu er der en blok med 64 ram i. Det er en 128 mb blok jeg vil sætte i den.
Avatar billede cult Nybegynder
17. februar 2002 - 19:18 #3
Det lyder ikke som et problem... Har du prøvet RAM blokken en en anden maskine?
Avatar billede danielp Nybegynder
18. februar 2002 - 23:13 #4
Nej det har jeg desværre ikke haft mulighed for. Men som sagt så viser computeren altså i System Egenskaber at de 128 ram er indsat, så jeg vil da ikke umiddelbart tro at rammene er i stykker..
Avatar billede cult Nybegynder
18. februar 2002 - 23:43 #5
Du kan ikke være 100% sikker på at der ikke er fejl i rammene selv om du kan se at de er der i Windows.

Bytter du ram modulerne ud eller sætter du det nye ind ved siden af det gamle? Hvis det er tilfældet så prøv at fjerne det gamle modul. I sjældne tilfælde vil to ram moduler ikke arbejde sammen.

Ellers skal du prøve at slå "Quick Power On Self Test" fra i BIOS.
Så laver maskinen en grundig test af modulerne når du tænder den.
Avatar billede danielp Nybegynder
19. februar 2002 - 19:32 #6
Jeg har prøvet dem både på de gamles plads, og med de gamle i og også uden. Jeg vil prøve og se om det virker når jeg prøver det du siger i BIOS. Jeg vender frygteligt tilbage! :o)
Avatar billede cult Nybegynder
19. februar 2002 - 22:43 #7
Selv om du slår POST på i BIOS vil modulet ikke komme til at virke... det vil allerhøjeset fortælle dig om det er defekt!
Avatar billede danielp Nybegynder
17. april 2002 - 21:12 #8
Lukker...