Avatar billede swordfish Nybegynder
17. februar 2002 - 00:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kan jeg godt selv???????

Jeg har tænkt mig at købe følgene dele:

Aopen 52X CD-ROM IDE (bulk)

AMD Thunderbird (3D) 1,0 Ghz/266 FSB socket A

IBM 40GB 60 GXP 40GB IBM DeskStar 60GXP Cache: 2MB Seek: 8,5msSpin: 7200RPM Interface: Ultra DMA / 100 (IDE) Disk drive size: 3½"

OEM 256MB DDR-SDRAM PC2100 Bit: 64bit(72bit) Latency: 7.5ns Speed: 266MHz

Codegen 6039 MidiTower ATX-6039 Ext/Int: 1 x 3½" + 4 x 5¼" /2 x 3½" Size H/W/D: 420x182x500mm Expansion Slots: 7 Power Supply: 300W Motherboard: ATX

InnoVISION GeForce2 MX400 Tornado TV-Out Max Resolution: 2048 x 1536 pixels Memory: 64MB SD RAM Chipset: nVidia GeForce2 MX400 RAMDAC: 350MHz Type: AGP x1 / x2 / x4 Connector: 15pin D-sub / TV-Out

Alps Diskette Drev Alps Type: 3½" Size: 1,44MB Speed: 55KB/s

Asus A7V266-E A7V266-E ATX CPU: AMD Athlon 600MHz-1,4GHz+ Socket: Socket A Chip: Via KT266A Slots: 5 PCI / 1 AGP x4 IDE: 4-Ultra DMA/100 SCSI: None Ram: 3 x 184-pins DDR RAM Cache: On Chip Warranty: 1 year

Titan TTC-D5TB(2) Titan CPU cooler ,for all Intel PIII / AMD (Socket A / 462) Coppermine & Tualatin, Celeron & CeleronII, AMD Duron / Thunderbird up to 1.7 GHz, Athlon XP 1800+ TCC-D5TB(2)

Mangler jeg noget???????

Passer de dele godt sammen??????

Kan jeg godt selv samle den??????

Hvad med kølepaste skal jeg bruge det???? (hvad er en termisk pad???)

Hvad er godt og hvad er dårligt ved de komponenter???

Jeg har en gammel tulip skærm som har et lidt medtaget stik kan det betale sig at skifte det?? og kan skærmen så holde lidt længere???

hvad tror i den koster?? jeg skal nok fortælle jer det kl. 01:00!!!

1000tak på forhånd MVHSwordFish
Avatar billede bo.mb Nybegynder
17. februar 2002 - 00:30 #1
Jeg ville finde en anden HD - IBM's diske brænder sq for tit af.
Brug bare kølepasta - hvis der sidder noget på køleren i forvejen - så rens det meget omhyggeligt af og køb noget GODT pasta til formålet  -  det sænker temperaturen en anelse - ellers kan jeg ikke se der skulle være noget galt

Held og lykke
Avatar billede swordfish Nybegynder
17. februar 2002 - 00:33 #2
hvilken HD skal je så købe måske en seagate??????? nogenlunde til 1000kr.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2002 - 00:35 #3
Jeg har personligt 2x samme model som du vil købe der, og den ene har kørt i snart ½ år, og den anden snart 2 måneder... stabilt og uden problemer. Ellers skulle en Seagate være dejlig lydløs, eller en Maxtor, og de koster jo det samme.
Avatar billede swordfish Nybegynder
17. februar 2002 - 00:38 #4
hvad med 5400rpm er det for lidt?????
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
17. februar 2002 - 00:39 #5
http://www.eksperten.dk/spm/161073

Det er godt at du har skiftet bundkortet ud... Dog synes jeg at du også skal skifte diskettedrevet ud med et Sony... Disketterne glider ikke altid ordentligt "på plads" i Alps drevene.

Hvis du stadig ikke er sikker på om du vil samle den selv, så køb den dog samlet!

MVH,
Avatar billede bo.mb Nybegynder
17. februar 2002 - 00:39 #6
Jeg ved ikke om deres nye GXP120 er blevet bedre - deres GXP75 og GXP60 bliver simpelthen for varme - jeg tror jeg ville købe quantum, men det svinger jo hele tiden hvad der duer
Avatar billede bo.mb Nybegynder
17. februar 2002 - 00:40 #7
du skal ikke købe noget mindre end 7200 o/min -  jeg ville måske kigge efter at køre raid0  -  Der er VIRKLIG meget hastighed at hente til få penge
Avatar billede swordfish Nybegynder
17. februar 2002 - 00:45 #8
okay men der skulle ikke være noget i vejen for at jeg selv kunne samle den??

hvad med den skærm?????
Avatar billede swordfish Nybegynder
17. februar 2002 - 00:49 #9
nu har jeg solgt mit stereo anlæg, min minidisc, min softgun pistol, mit keyboard og mine cd´er!!!!! nu vil jeg SKU ha´ den lorte computer!!!! men det hjælper jo heller ikke noget uden en skærm!!!!! ved i hvor jeg kan finde en billig 17"????????

Kan  en 14/15" også bruges bare den køre med min. 60 Hz???
Avatar billede swordfish Nybegynder
17. februar 2002 - 00:50 #10
skærm gerne brugt!!!!!!
Avatar billede swordfish Nybegynder
17. februar 2002 - 00:54 #11
Jeg har skiftet HD ud med en 40gb 7200rpm seagate barracuda og den blev 2kr. billiger den koster 5894,00 Kr. hos www.mariendals.dk!!! er det billig???????
Avatar billede swordfish Nybegynder
17. februar 2002 - 00:55 #12
hvad koster kølepaste??????? og hvad er det der temisk pad??????
Avatar billede swordfish Nybegynder
17. februar 2002 - 01:01 #13
hvordan står det til med garatien hvis jeg selv samler den???? Jeg har hørt at hvis noget skulle gå galt så kunne man bare sende de enkelte dele tilbage til sælger og så få delen reparet eller erstattet, lyder det ikke mærkeligt????????
Avatar billede bo.mb Nybegynder
17. februar 2002 - 01:16 #14
Der er fuld garanti på enkeltdele 14/15" skærm: NEJ  17" skærm - minimum - de koster sq da næsten ikke noget. Jeg ville snuppe en 19"
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
17. februar 2002 - 02:26 #15
Køb gerne en Seagate Barracuda IV, fordi den er næsten lydløs og hurtig. Køb IKKE en Barracuda IV for at køre RAID... Ydelsen forringes ifølge mange mennesker med ca. 40%.
Avatar billede rungo Nybegynder
17. februar 2002 - 13:00 #16
Kølepasta koster ca. 20-30 kr for en lille tube - køb en ordentlig kvalitet med ægte sølv i!!
Termisk pad er den sorte voksbelægning der nogengange sidder på køleren fra fabrikkens side, og som burde kunne erstatte kølepasta. Det kan den bare IKKE, og du må derfor aldrig bruge den termiske pad!!! Du skal sørge for at afrense den meget grundigt med rensebenzin (det er rimelig nemt), og derefter montere køleren med kølepasta i stedet.
Monteringsvejledning til køler kan findes bl.a. på www.thermaltake.com, (også fin selvom du ikke køber Thermaltake-køler). En ok vejledning i at bruge kølepasta kan du finde her: http://www.ocaddiction.com/articles/howto/thermalpaste/page2.shtml - selvom billederne er lidt små.
Jeg har netop selv været igennem processen, og det er ikke ubetinget begynder-arbejde - og kan være temmelig nervepirrende!
Det kan dog sagtens lade sig gøre - held og lykke :-)
Avatar billede swordfish Nybegynder
23. februar 2002 - 19:21 #17
Hvordan virker det der med SCSI?????

understøtter mit bundkort det altså hvis jeg sætter sådan en controller i ???????

hvor mange MB/sec skal jeg vælge???
Avatar billede bo.mb Nybegynder
24. februar 2002 - 17:03 #18
Dit bundkort understøtter det. Jeg vil tro det meste kører 160mb/s nu
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
24. februar 2002 - 17:37 #19
Du skriver at du er ude efter en skærm... Gerne Billig, og derefter overvejer du en SCSI løsning...

Ærlig talt, hvis du ikke engang har råd til en ny skærm eller at betale 375 for at få maskinen samlet, så tror jeg du vil blive en smule forskrækket når du finder ud af priserne på SCSI controller, diske og kabler... Med mindre, selvfølgelig, du bare er nærig. Desuden bør du have styr på en del mere end bare at sætte maskinen sammen hvis du skal fejlfinde SCSI udstyr.

Med hensyn til Reparation af varerne... Hvis du køber hos een forhandler, står du bedre rustet. Imidlertid bør du forvente at løbe ind i problemet med at du sender dit lydkort ind til forhandleren, som ikke finder nogen fejl og kræver x antal kroner for at fejlsøge delen. Dereter sender du bundkortet ind til forhandleren, som heller ikke kan finde noget problem der og kræver x antal kroner osv.... Forbered dig på at indlevere HELE computeren HVER GANG. Samtidig er forhandleren ikke forpligtiget til at fejlsøge computeren samlet med mindre maskinen er solgt samlet... Han kan(Og en del gør) kræve penge for at skrue den fra hinanden for at tage dit påståede defekte lydkort ud af maskinen og sætte det over i en anden maskine til test. Se det i øjnene, med 2 års reklamationsret VIL du med stor sandsynlighed få brug for reklamationsretten.

Nu kender jeg ikke firmaet Mariendals.dk, men har en del erfaring fra branchen. Bed om en kopi af handelsbetingelser/forretningsbetingelser, og lad være med at tro på det hvis forhandleren siger noget som ikke står i betingelserne.

MVH,