Avatar billede Dan Hansen Juniormester
16. februar 2002 - 22:41 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

CounterStrike og Cisco 677

Kan man optimere sin router til at spille cs over internettet!!!

vi sidder 8 bag min adsl lige nu... netparty... og vi spiller cs, men hvis en hopper af spillet og begynder at uploade noget til nogle uden for vores lokal netværk eller åbne fildelingsprogrammer, så går det galt for os andre... det begynder at hakke!!!

Kan de her nat indstillinger gøre noget for mig??
Please HELP ME!!
Avatar billede skwat Praktikant
16. februar 2002 - 22:43 #1
nej du kan lukke for hans upload
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. februar 2002 - 22:50 #2
Ja eller køre et program der sørger for han kun kan bruge en vis båndbredde.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
16. februar 2002 - 23:07 #3
OK !!! hvem har ret???

Altså det med uploaden er altså det der gør det langsomt...
men hvordan begrænser jeg så min upload i alt andet en CS??
Avatar billede futte21 Nybegynder
16. februar 2002 - 23:09 #4
Ja den er god nok :P...

Når en uploader begynder cs at lagge sådan det hakker såå sig han skal stoppe med at uplaode!
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
16. februar 2002 - 23:12 #5
men jeg forstod på nikolajdu, at de her nat indstillinger kunne hjælpe mig... eller et program der begrænsede hans upload...
men kan jeg via net, sige at alt andet en CS/halflife skal have en begrænset båndbredde, så at cs køre uproblematisk!!!???
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
16. februar 2002 - 23:48 #6
der skulle ha stået nat i steddet for net i min sidste kommentar!! :)
Avatar billede allenavnevaroptaget Nybegynder
19. februar 2002 - 14:12 #7
Begrænsning af hans båndbredde kan ikke ske vha en cisco 677. Den er ikke avanceret nok.

Spørgsmålet er derfor: har du brug for en løsning, der virker her og nu, så din ven kan hente filer mens resten spiller, eller har du brug for et netværk, hvor alle kan spille og downloade uafhængigt af hinanden?

Det sidste er naturligvis det sværeste. Du kunne sætte en gateway op der kørte FreeBSD - der kan man begrænse båndbredden pr IP eller pr port (vha IPFW). Men det er mægtigt omstændeligt. Så forbindes gatewaypcen med routeren på den ene side og med en switch/hub som alle computere tilsluttes på den anden side.

Du kan også bare bede ham der henter filer om at begrænse sin downloadhastighed. Det kan man på klientsiden i langt de fleste nyere FTP-programmer. Det er uligt meget nemmere.