Avatar billede the_king Nybegynder
16. februar 2002 - 21:33 Der er 22 kommentarer

Rip DVD

Hej hej...

Nu har jeg brugt et program jeg dowloadet på kazaa, det hed "Self Extracting DivX Kit" Der skulle være at hvad jeg skulle bruge til at lave DVD til *.avi.

Det virkede godt nok MEN den lagde dem ud på min HD som to filer hvor i en ene var lyd og i den anden billederne (filmen).

Nu vil jeg så gerne vide hvordan man sætter dem sammen så det bliver en film.

MVH The_King
Avatar billede oasen Nybegynder
16. februar 2002 - 21:40 #1
Downloadet et program på Kazaa?

Hmm... lyder ikke videre lovligt!
Avatar billede oasen Nybegynder
16. februar 2002 - 21:42 #2
Har du set på:

http://www.doom9.net/

Her findes mange gode rippers, encoders m.m.?
Avatar billede gunno Nybegynder
16. februar 2002 - 22:22 #3
Avatar billede hologram Nybegynder
16. februar 2002 - 22:59 #4
Du kan bruge virtualdub til at synce video og lyd, det gør jeg.
Kig på http://www.virtualdub.org
Forøvrigt er 100 points alt for meget, sæt den til 30 eller 60 eller sådan noget. :)
Avatar billede oasen Nybegynder
17. februar 2002 - 04:21 #5
Jeg vil da gerne hjælpe dig for 0 point ;)
Avatar billede ztuff Nybegynder
17. februar 2002 - 17:34 #6
Inde på http:/www.divx-digest.com kan du downloade Nandub - virker næsten ligesom Virtualdub. Så skal du vælge den avi fil som du har lagt ned oppe i File > Open video file.
Derefter går du op i Video og vælger "Direct stream copy"
Så går du op i Audio og vælger den slags lyd det er den har lagt sig ned som.
Så kommer der et vindue hvor du kan vælge hvor lydfilen ligger.
Så mangler du bare at gå op i File og vælge Save as avi, og så vælge hvor den skal gemmes, så har du dig en avi fil med lyd og det hele.
Avatar billede ztuff Nybegynder
17. februar 2002 - 17:35 #7
Avatar billede ztuff Nybegynder
17. februar 2002 - 17:40 #8
Avatar billede ztuff Nybegynder
17. februar 2002 - 17:41 #9
Og så er jeg enig i at du skulle sætte pointene lidt ned
Avatar billede the_king Nybegynder
17. februar 2002 - 18:51 #10
Ztufff!!!

Hvordan bruger jeg den *.rar fil som jeg har downloadet?
Avatar billede the_king Nybegynder
17. februar 2002 - 18:52 #11
Skal jeg have RealPlayer installeret?
Avatar billede krofar Nybegynder
17. februar 2002 - 19:30 #12
www.winrar.com til at åbne *.rar filer
Avatar billede the_king Nybegynder
17. februar 2002 - 19:34 #13
Hologram!!!! Hvordan bruger jeg virtualdub. Kan du ikke lave et lyn kursus?

Jeg prøvede men resultatet blev en 30 GB film uden lyd. Skod!!!
Avatar billede the_king Nybegynder
17. februar 2002 - 19:42 #14
Der står mens den stod og optog at Audio var disable.

Også lige tak til krofar!!!
Avatar billede the_king Nybegynder
17. februar 2002 - 19:43 #15
Den må jo ikke fylde mere end det den er blevet pakket ned til nemlig ca 800mb både med lyd og billeder.
Avatar billede oasen Nybegynder
20. februar 2002 - 01:40 #16
Luk spørgsmålet!
Avatar billede hologram Nybegynder
20. februar 2002 - 01:46 #17
http://hologramse.dk/dvdrip.zip
Jeg bruger denne "pakke" til at rippe og encode mine DVD'er med...
Der er en "brugsanvisning" med :)
Avatar billede nitrix Nybegynder
21. februar 2002 - 10:11 #18
download www.tmpegnc.com
Avatar billede nitrix Nybegynder
22. februar 2002 - 19:19 #19
filformatet skal være mpg og for at lave en avi fil om til det skal du downloade programmet www.tmpegnc.com. Med det program kan den lave filen om så du kan brænde den. Desværre kommer filen til at fylde det dobbelte bagefter men med www.tmpegnc.com kan du også dele det i 2 dele i "merg & cut"....når du har lavet filen om så kan tage fra 9-45.........timer går du ind i dit brænder program og brænder filen som en video cd (VCD)...så virker det..men din dvd afspiller skal kunne tage vcd

download www.tmpegnc.com

brug nero

brænd det som VCD

og nu vil jeg gerne have mine points tak.....
Avatar billede nitrix Nybegynder
22. februar 2002 - 19:20 #20
filformatet skal være mpg og for at lave en avi fil om til det skal du downloade programmet www.tmpegnc.com. Med det program kan den lave filen om så du kan brænde den. Desværre kommer filen til at fylde det dobbelte bagefter men med www.tmpegnc.com kan du også dele det i 2 dele i "merg & cut"....når du har lavet filen om så kan tage fra 9-45.........timer går du ind i dit brænder program og brænder filen som en video cd (VCD)...så virker det..men din dvd afspiller skal kunne tage vcd

download www.tmpegnc.com

brug nero

brænd det som VCD

og nu vil jeg gerne have mine points tak.....
Avatar billede hologram Nybegynder
22. februar 2002 - 21:10 #21
Så vidt jeg kan se har manden ikke sagt at han vil have den som VCD... :)
Avatar billede ztuff Nybegynder
25. februar 2002 - 23:12 #22
Det kræver ret mange programmer at lave en lille DivX-film i god kvalitet. Jeg bruger som regel Smartripper, DVD2AVI, vfapi, VirtualDub, BeSweet, DivX 4 Bitrate Calculator, Nandub og Nero før jeg har mig en god kvalitets film med mp3-lyd, god DivX 4.12 kvalitet og hele lortet.