Avatar billede s Nybegynder
20. maj 2000 - 18:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HASTER: Problemer med installation af PWS: Transaktion Server

Når jeg prøver at installere PWS på min Win98 computer får jeg (til sidst i installationen) en fejlmeddelse om at der ikke kunnet foretages nogle ændringer i registreringsdatabasen ang. Transaktion Server. Der står også at komponenten muligvis ikke vil kører som den skal.
Når jeg så har genstartet min computer og er inde i Windows igen har den ikke startet PWS op. Der ligger altså ikke et lille ikon i værktøjslinien (til højre) og den kender ikke "localhost".
Hvis jeg prøver at gøre det manuelt kan jeg godt trykke på knappen ("Start udgivelse" eller sådan noget). Men det giver intet resultat.

Nogle der kan komme med en ide til en løsning???
Avatar billede kimmbaal Nybegynder
20. maj 2000 - 18:48 #1
Skift til Windows 2000 pro / NT 4.0 workstation/server, så er verden meget større og nemmere at gå til. :-). og der er mulighed for at installere webserversoftware uden probs.

Antager at PWS er personal web server ? ?
Avatar billede s Nybegynder
20. maj 2000 - 19:10 #2
Har tænkt på det... Men indtil videre vil jeg bare gerne have det til at kører under win98 uden problemer.

PWS = Personal Web Server
Avatar billede brian258 Nybegynder
20. maj 2000 - 19:20 #3
Det køre fint i Win98 også, ingen grund til at skifte. Prøv at leg lidt rundt med det...det er simpelt nok.
Avatar billede rca Nybegynder
20. maj 2000 - 20:04 #4
Kimmbaal har ret, det er afgjort værd at skifte til NT eller 2000.

Men hvis du vil køre på 98 sååå.
Er det en US eller DK win98 ?
Har du installeret og konfigureret Tcp/ip ?
Avatar billede snowball Novice
20. maj 2000 - 20:08 #5
Avatar billede s Nybegynder
21. maj 2000 - 15:03 #6
Hmm... jeg har ført anvisningerne på den side snowball henviser til. Det fører så til at jeg ikke får nogle fejl under installationen, men den vil stadigvæk ikke starte serviceprogrammet. Der sker ingenting når man trykker på "Start".

Nogle ideer?
Avatar billede lrj Nybegynder
21. maj 2000 - 19:51 #7
Er det version 1 af PWS du har installeret? Så skal du nemlig være opmærksom på at den installeres i c:\progra~1\sharedf~1\ eller noget. Men hvis du har dansk windows, ender filerne i trunkerede biblioteker. Så skal du lige flytte det hele over i c:\programmer\, så virker den normalt efter en genstart.

Tror du på jeg kiggede noget da jeg fandt ud af det ;o)
Avatar billede s Nybegynder
21. maj 2000 - 20:02 #8
Kan jeg bare afinstallere det og installere det hele i C:\programmer ?
Avatar billede lrj Nybegynder
21. maj 2000 - 20:17 #9
nope, du skal flytte filerne - med stifinder. Reinstallerer du det, ender det jo i samme bibliotek
Avatar billede podata Nybegynder
22. maj 2000 - 04:32 #10
Kører du frontpage ?
Hvis du gør, så skal du af-installere den for det giver problemer med portene, (da frontpage jo egentlig også er en server og bruger port 80 som PWS også forsøger at bruge - ellers skal PWS konfig. til port 8080 -).
Installér så PWS og derefter geninstallér frontpage
Avatar billede s Nybegynder
21. august 2000 - 17:48 #11
Jeg fik det ikke til at virke, men jeg har fundet en anden løsning.