Avatar billede stigc Nybegynder
20. maj 2000 - 17:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

400 MB forsvundet

Ok nu skete det igen. Engang forsvandt 250 MB på mit c-drev, og i dag forsvandt 450 MB på mit D-drev.

Lige pludselig er drevet mere fyldt. Begge gange mener jeg det har være efter jeg har brugt scan-disk.

Men her sidste gang brugte jeg kun "scan-disk" på mit E-drev. Hvor blev de 450 MB er fra mit D-drev?

Avatar billede einstein Nybegynder
20. maj 2000 - 17:17 #1
Du har sq da mange problemer i dag.

Fdisk og formater lortet.
Avatar billede stigc Nybegynder
20. maj 2000 - 18:20 #2
Nej det kan ikke være rigtigt!
Jeg må kunne gøre et eller andet. De kan da ikke bare være fyldt op med tilfældige data.
Avatar billede einstein Nybegynder
20. maj 2000 - 18:24 #3
tøm dine temp-directories slet alt off-lineindhold, slet alle mærkelige filer i dit scandisk directory
Avatar billede stigc Nybegynder
20. maj 2000 - 18:27 #4
alt mit internet lort ligger på andre drev....
Avatar billede stigc Nybegynder
20. maj 2000 - 18:27 #5
Hvad mener du med at slette filer i scandisk directory?
Avatar billede kimmbaal Nybegynder
20. maj 2000 - 18:54 #6
Er din harddisk blevet mindre, eller er der bare mere på den end forventet ? ? forstår ikke helt problemet ? ?

Bruger du nogen form for diskkomprimeringsværktøjer kan fejlen skyldes dette. Hvilket filsystem bruger du og hvor stor(e) er din harddisk(e) ?

Kimmbaal
Avatar billede einstein Nybegynder
20. maj 2000 - 19:05 #7
Scandisk gemmer tit fejl og andet godt (?) i det directory så man altid kan gå tilbage og fortryde.
Avatar billede stigc Nybegynder
20. maj 2000 - 19:28 #8
Åhhh hvor dejligt. Jeg kørte scandisk på d-drevet, og efter nogen fejlrettelserr var de 450 MB tilbage. Hvor er livet bare skønt!
Avatar billede stigc Nybegynder
20. maj 2000 - 19:29 #9
Jeg ved ikke om du har fortjent dem men værsgo
Avatar billede einstein Nybegynder
20. maj 2000 - 19:41 #10
øhhh tak.......
Avatar billede steffen Nybegynder
21. maj 2000 - 17:37 #11
Det er fordi FAT32 tabel og filer og dens tabel over ledig diskplads ikke er den samme.

Nogle gange skrives en fil delvist til disken - fx når din pc går kold - pladsen er brugt, men i tabellen over den ledige plads (som windows ser) står der stadig at pladsen er fri.

Når scandisk er kørt, har den talt filerne sammen og regnet den frie plads ud igen, og sat tallet rigtigt. Derfor kan det virke som om noget af pladsen er "forsvundet".