Avatar billede steffe Nybegynder
16. februar 2002 - 18:23 Der er 10 kommentarer

Assembler Guide

Hej.
Er der nogen der kender en god side men en Guide til Assmebler programmring??

Gerne noget med I/O.
Avatar billede scb Praktikant
16. februar 2002 - 18:25 #1
Til hvilken type CPU ?
-SCB
Avatar billede dcoder Nybegynder
16. februar 2002 - 18:25 #2
Kig evt. på http://www.programmingtutorials.com/tutorial.asp?id=Asm der kan du finde nogle, ved ikke om de kan bruges
Avatar billede steffe Nybegynder
16. februar 2002 - 18:27 #3
Jeg har en AMD CPU. Men hvorfor vil du vide det???
Avatar billede scb Praktikant
16. februar 2002 - 18:31 #4
Assembler programmering er cpu afhængig, og når jeg bruger assembler programmering er det til små cpu-kort med f.eks 8051, 6811 osv.

Jeg kan forstå at det er til cpu'en i en PC, og så er jeg stået af, det vil være en mega tung måde at programmere på.
-SCB
Avatar billede krismort Nybegynder
16. februar 2002 - 19:00 #5
AMD Cpu'en er en x86 cpu (pc cpu). Så du skal starte med at finde en compiler til x86 ... derefter skal du finde ud af om du programmere til windows eller dos ... det vil være en kollosal fordel at vælge windows da der er så mange funktioner i windows api som gør livet nemmere for dig... derefter skal du have en compiler der findes en gratis en kaldet NASM (win32) ellers er der osse MASM (microsoft ASM).
her er der nogen links til sider:
http://personal5.iddeo.es/ret007ow/articles.html
http://pluto.spaceports.com/~asm32/
http://deathfield.com/info/papers/asm.htm

MVH.
Kristian
Avatar billede steffe Nybegynder
17. februar 2002 - 10:16 #6
Tak for information, jeg prøver dine links..
Avatar billede steffe Nybegynder
17. februar 2002 - 15:20 #7
Kender i ikke nogle Tutorials på dansk?
Avatar billede krismort Nybegynder
22. marts 2002 - 19:08 #8
Nej desværre :-( Men hvis du vil lære ASM helt fra begyndelsen kan jeg anbefale at du checker programmet DAVID ud. Det er et program som bruges til undervisning og det er godt til at illustrere hvordan ASM fungerer på det mest bersale plan. Programmet følger sammen med lærerbogs systemet af samme navn, altså "DAVID".

Hilsen
Kristian
Avatar billede steffe Nybegynder
02. april 2002 - 20:22 #9
Jeg skal ikke begynde i ASM, det er sku for svært..Takker alige vel..
Avatar billede krismort Nybegynder
28. august 2002 - 17:37 #10
steffe: Faktisk så er det ikke sindsygt svært hvis du bruger ASM til win32