Avatar billede hhjensen Nybegynder
16. februar 2002 - 18:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fra ME til XP

Efter at ha´ skiftet fra ME til XP kan computeren ikke komme på nettet. Hvordan finder jeg ud af hvilket modem jeg sidder med. (det er en alm. internt 56K modem)
Jeg går ud fra at det er en speciel XP driver jeg mangler.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 18:35 #1
Prøv at pille låget af din pc, og se hvilken chip der sidder på dit modem. Hent derefter en driver fra producentens hjemmeside.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
16. februar 2002 - 18:38 #2
Kan jeg ikke klikke mig frem til hvilket modem den har fundet?
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 18:41 #3
Jo, du kan godt se det ved at tage egenskaber for denne computer og så vælge enhedshåndtering under fanebladet avanceret. Her kan du se hvilket modem den har fundet.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
16. februar 2002 - 18:48 #4
Det står Creatix CTX 601 v.1
Hvor finder jeg en XP driver til det?
Avatar billede hhjensen Nybegynder
16. februar 2002 - 18:59 #5
HAr selv fundet Creatix´s side, men der er kun drivere til ME og 2K.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 19:01 #6
Er du sikker på at det også er det modemet hedder??? Hvis ikke, skal du finde en anden driver
Avatar billede hhjensen Nybegynder
16. februar 2002 - 19:03 #7
Det er hvad der står på modemet, men det hedder åbenbart også Creatix HCNR56K! Men der er ingen driver på deres homepage til XP!
Avatar billede hhjensen Nybegynder
16. februar 2002 - 19:04 #8
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 19:11 #9
Jeg leder lige efter en driver til dig... Vender lige tilbage...
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 19:33 #10
Kan du ikke prøve at hente driveren til V.90 HAM PCI intern på Creatix hjemmeside? Det er den eneste der har XP understøttelse, så med lidt held virker den...
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 19:36 #11
Hvis ikke den virker, så giver jeg op, jeg kan overhovedet ikke finde den driver nogen steder... Det lyder ikke som om det er et ret kendt modem...
Avatar billede hhjensen Nybegynder
16. februar 2002 - 20:11 #12
Oki! Jeg prøver det en dag ved lejlighed! Tak for hjælpen.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 20:12 #13
np
Avatar billede resten Nybegynder
16. februar 2002 - 20:53 #14
Du skal gå ind i enhedshåndteringen og fjerne dit modem du kan genkende det ved det gule ? der efter går du ind i dit kontrolpanel i telefon og modem indstillinger og tilføjer et alm internt standard modem så finder din windows xp selv driverne og så virker det igen.
så du skal ikke ud og finde nogen driver til det bare fortæl den det er et standard modem.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
19. februar 2002 - 23:58 #15
resten> Det virkede! TAk for hjælpen...
Avatar billede resten Nybegynder
20. februar 2002 - 00:44 #16
:-)