Avatar billede a/s Nybegynder
16. februar 2002 - 18:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

uplink

Hvad er en uplink (port på en hub-switchbox) og hvad bruges den til.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. februar 2002 - 18:19 #1
hvis du har en router, så sættes denne i UPLINK, med et krydset kabel!
eller hvis du skal bruge 2 HUB/switchs.. så kan nr2 Hub/switch sættes i UPLINK!
Avatar billede a/s Nybegynder
16. februar 2002 - 18:22 #2
>rkhdk
Jeg ved hvad en router er, emn at sætten denne i UPLINK er lidt 'sort' ... ligesom resten - kan du 'tydeligegøre din kommentar ??
Avatar billede a/s Nybegynder
16. februar 2002 - 18:24 #3
>>undskyld rkhdk
der var vist visse stavefejl i foregående, men jeg håber du kan forstå !!
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 18:36 #4
En uplink er et stik der er krydset, og derfor skal du bruge et krydset kabel når du skal i denne.
Avatar billede tumben Novice
17. februar 2002 - 00:18 #5
Uplink..bruges. f.eks til at forbinde switchen til et modem...(jeg har ingen krydsede kabler...så øhh.den holder nok ikke)
Avatar billede hologram Nybegynder
17. februar 2002 - 00:31 #6
Uplink -er- faktisk et krydset stik... Hvis man sætter en computer til uplink-porten med et krydskabel virker forbindelsen fint.
Det den er beregnet til er at linke 2 hubs/switches sammen med et ikke-krydset kabel. Altså man putter kablet i Uplink-porten på den ene switch og i en almindelig port på den anden, og så er de linket sammen.
Det kan næsten ikke blive mere simpelt. :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. februar 2002 - 20:12 #7
Takker For Pointz ;o)