Avatar billede hldata Nybegynder
16. februar 2002 - 15:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VPN Mellen tre lokationer Brøndersle, Kolding, Riga

Ja det ser moske simpelt ud, men hvor dan forklarer man bedst hvad der foregår. teknisk set ved denne konstalation. der gives en god slat for et godt svar

HLdata
Avatar billede blackie Nybegynder
16. februar 2002 - 15:44 #1
Må jeg kigge med her? ;-}
Avatar billede karlslund Nybegynder
16. februar 2002 - 16:03 #2
Ehhh, hvad er det du vil have forklaret? Er det noget der er i drift, og du vil have en forklaring på hvordan VPN fungerer?

Eller det er noget der skal sættes op og du skal have en pointer til hvad der skal til og hvad man gør i praksis?
Avatar billede hldata Nybegynder
16. februar 2002 - 16:10 #3
Du har hel ret det er en konstalation der er sat op men denne er ikke i drift endnu da de gode leverandøre at DSL ikke kan levere før ultimo Februar det er en konstalation med Tre Linux maskuner Med RedHat 7.** der der båder Firewal og VPN dims i denne konstalation og alt dette skal jeg så forsøge at hitte ud af på den ene eller anden måde.

HLdata
Avatar billede karlslund Nybegynder
16. februar 2002 - 21:36 #4
Så skal du bruge en SmoothWall. Den laver VPN helt smertefrit.

Hent den fra http://www.smoothwall.org og brænd en bootbar CD som du installerer fra.

Husk at hver lokaltion kan køre VPN direkte mod de to andre, og ikke behøver at gå via en central lokaltion (den ene af dem).

Læs dokumentationen til produktet, det er rimeligt lige til at sætte op.

Husk at du ikke skal bruge en router mellem firewallen og ADSL-forbindelsen.
Avatar billede hldata Nybegynder
17. februar 2002 - 14:06 #5
Det ser ud til at det er den software der ligger på de linux maskiner
Jeg er ikke helt sikker på at du for stod mit spørgsmål.
Det gik nettop ikke ud på vilken software der skal benyttes men i højerer grad hvordan det virker

/HLdata
Avatar billede karlslund Nybegynder
17. februar 2002 - 17:10 #6
Det fungerer sådan at der laves en "tunnel" til data, som kører på tværs af internettet.

Hver af de tre Linux-servere, krypterer og oversætter de data man vil have sendt via tunnelen, så ingen af maskinerne på netværket kan mærke de gør det.

Før i tiden ville man have lavet en direkte fast forbindelse fra den ene lokation til den anden.

Med VPN kan man lave transparent netværkssammenkobling via internettet.

Men VPN er omfattende, der er en glimrende forklaring her:

http://www.howstuffworks.com/vpn.htm

Så ved jeg ikke om det var den forklaring du efterlyste??
Avatar billede hldata Nybegynder
17. februar 2002 - 20:18 #7
Lige i øjet og tusin tak for hjælpen,

HLdata