Avatar billede jester Nybegynder
20. maj 2000 - 12:28 Der er 7 kommentarer

HASTER -hukommelse i scandisk??????

Jeg har en 400Mhz celeron, et abit be-6-2 bundkort, 128MB ram, geforce, en 20GB udma6 hd og en 10 GB hd. Jeg har mit styresystem (win98) på 20'eren da den er hurtigst.. men lige så snart jeg vil defragmentere/scandisk C: (20GB) siger den at der ikke er nok hukommelse og at jeg skal prøve at lukke nogle programmer.. men ligemeget hjælper det!! jeg har prøvet rigtig meget efterhånden (endda nyt mb!!) hvad kan jeg gøre??????
Avatar billede renny Nybegynder
20. maj 2000 - 12:54 #1
er det både i defragment og scandisk
Avatar billede hanno Nybegynder
21. maj 2000 - 11:12 #2
Prøv at køre "Scandisk drev:" fra Dos... Giver dette også problemer ?

\\Hanno
Avatar billede jester Nybegynder
28. maj 2000 - 12:39 #3
ja.. det er både defrag og scandisk.. og ja. jeg har prøvet fra dog... intet hjælper!!! :(
Avatar billede renny Nybegynder
29. maj 2000 - 08:53 #4
har du mulighed for Norton Diskdoktor, der tit at den kan klare noget som scandisk ikke kan
Avatar billede dcasso Nybegynder
30. maj 2000 - 00:13 #5
Det kommer an på hukommelsesproblemet:

Får du eksempelvis denne fejlmeddelse (som jeg selv har prøvet):

Your computer does not have enough available memory to run ScanDisk now. Quit some running programs, then try running ScanDisk again.

Så kan det tænkes at "Hide Drives in My Computer" er slået til, og så skal den slås fra, dette gøres gennem policy editoren på windows cd'en.

Ellers beskriver Microsoft, nogle andre muligheder på:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q229/1/54.ASP

Avatar billede jezz Nybegynder
18. oktober 2000 - 12:38 #6
ellers prøv følgende link www.winhelp.dk
Avatar billede slashman Nybegynder
18. oktober 2000 - 12:40 #7
Afslut alt du kan nede i systray i höjre hjörne.
Tryk CTRL-ALT-DEL og dräb alt undtagen EXPLORER.
Specielt anti-virus programmer er vigtige at lukke.