Avatar billede t.lerche Nybegynder
16. februar 2002 - 09:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kontrolprogram til reg. database HJÆLP HJÆLP

jeg har meget bøvl med ME finder fejl under åbning af registreringsdatabasen... jeg har lavet en skærmdump af meddelelses boxen.

Har gjort følgende:

1 fdisk
2 format c:
3 install Win ME fuld ver.
under install starter bøvlet med at installationen stopper o.m.a
installationen kan dog færdiggøres efter adskilige genstarter...
4 opgraderet BIOS til sidste nye ver.
5 downloadet ny driver til onboard grafikkort
6 downloadet ny driver til onboard lydkort
7 fjernet alle indstikskort: SCSI, Scanner,WOODOO, osv.
8 eneste kort tilbage er netkort...
der er ingen hardware genstande der deler IRQ

lyder dette mærkeligt eller har en eller anden en logisk forklaring...

PC er en Gigabyte motherboard GA-5SMM med en AMD K6-400 mhz cpu og 128MB pc100 RAM

jeg vil gerne sende mit skærmdump...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 09:54 #1
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 09:56 #2
hvis jeg skulle gi et bud på hvad der fucker installationen op, så ville det være onbord grafikkort+lydkort! ALT hvad der er onboard er IKKE godt!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 09:57 #3
send gerne dit skærmdump til rune_metal_hansen@hotmail.com
Avatar billede t.lerche Nybegynder
16. februar 2002 - 10:03 #4
må jeg sende dig mit skærmdump
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 10:10 #5
øøøhhh - ja!
Avatar billede t.lerche Nybegynder
16. februar 2002 - 10:14 #6
ups den er på vej...
Avatar billede t.lerche Nybegynder
16. februar 2002 - 10:18 #7
jeg har lige kørt regclean men det hade ingen effekt...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 10:20 #8
*venter på din mail* ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 10:23 #9
har du sendt det??? jeg har ikke modtaget noget..
Avatar billede t.lerche Nybegynder
16. februar 2002 - 10:26 #10
jeg får min mail retur fra din postmæster... forsøger igen..:-)
Avatar billede t.lerche Nybegynder
16. februar 2002 - 10:31 #11
nu er den sendt igen i en forminsket vertion... håber den går igennem
Avatar billede t.lerche Nybegynder
16. februar 2002 - 10:44 #12
den kom også retur men i dialogboxen står der følgende

I-----------------------------------------------------------I
I Kontrolprogram til registreringsdatabasen                I
I-----------------------------------------------------------I
I                                                          I
I Windows har fundet en fejl under åbning af reg. databasen I
I Windows vil reperere databasen og genstarte computeren    I
I---------------------- OK ---------------------------------I

og klikker man ok genstarter Pc og når den så er oppe kommer denne box igen.... :-(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 11:27 #13
puha - hvis jeg var dig, ville jeg nok køre ME ind igen... og format c: først..
Avatar billede t.lerche Nybegynder
16. februar 2002 - 11:52 #14
ja... det tror jeg også... tak for din tid og her kommer dine 200 point...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 15:31 #15
kanooon - tak skal du ha!!