Avatar billede maiken Nybegynder
20. maj 2000 - 10:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tøm cache

Mit spørgsmål er om man kan lave et script som kan tømme cachen når man går ind på en side. Dvs hvis der er nye opdateringer får man det hele med fra ny. Det ville være fedet hvis man kunne gøre det på nogle sider og ikke alle...Håber at I forstår mit spørgsmål
Avatar billede mora Nybegynder
20. maj 2000 - 11:45 #1
Jeg trivler på at du uden sikkerhedspromt kan tømme brugerens chache.
- Men i bl.a. PHP kan du angive at dine sider ikke må chaches, du kan alternativt lave en refresh på 0 sekunder.
Avatar billede maiken Nybegynder
20. maj 2000 - 12:49 #2
okay spørgsmålet er måske forkert formuleret. Jeg vil gerne have at de besøgende som kommer ind på siden får alt det nye med. Altså skal man være sikker på at brugeren ikke bare bruger det som ligger gemt i cachen. Dvs. når brugeren kommer ind på siden skal siden læses ind som var det første gang bruger var på siden.
Avatar billede stigc Nybegynder
20. maj 2000 - 13:33 #3
Indsæt disse metatags. Hvilket vil få både nestacpe og explore til at opdatere

<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
Avatar billede freestyleren Nybegynder
20. maj 2000 - 13:43 #4
Øv, nu havde jeg ellers svaret, men jeg kan da fortælle hvor du skal sætte det ind og så håbe på at vi kan dele pointene. Dette skal sættes ind i din <head> del, altså
<head><META HTTP EQUIV="Pragma"CONTENT="no_cache">

Håber at du kan bruge svaret

Avatar billede olebole Juniormester
21. maj 2000 - 01:48 #5
freestyleren >> Vi må tale med Admin om at kunne tildele 0,5 points...ellers dør du jo af 'sult'...!!!...Hehe ;-))))
Avatar billede gertnissen Nybegynder
22. maj 2000 - 10:29 #6
STIGC >>

Hvilken forskel er der på de 2 tags -

Virker den ene kun i Netscape og den anden kun i Explorer ?
Eller ?
Avatar billede stigc Nybegynder
22. maj 2000 - 13:26 #7
Ja det sku være sådan noget lignende