Avatar billede jjense21 Nybegynder
16. februar 2002 - 00:06 Der er 3 kommentarer

tv-out

Jeg har et Palit GeForce 3 ti200 m. 28 MB RAM og tv-out. Jeg har netop investeret i et s-vhs/scart kabel, så jeg kan få set nogle film på TV.
Jeg har ingen problemer med at få billedet over på tv´et, men jeg er lidt skuffet over billedkvaliteten. Faktisk har jeg aldrig set en tv-out i funktion, så jeg ved ikke helt hvad jeg kan forvente. Jeg ved at jeg naturligvis ikke kan forvente samme gode kvalitet som ved en monitor. Som kvaliteten er nu kan jeg da også sagtens se film, men helt godt er det nu ikke. Der er følgende problemer:
1) Der er to ret så store sorte bjælker i top og bund af billedet.
2) Billedet på tv´et er meget uskarpt. Det ses ikke så meget når man afspiller film, men det er meget svært at betjene afspilleren korrekt, da billedets ringe kvalitet gør det meget svært at læse teksten på menupunkter og knapper.
3)Der er inteferensstriber på tv´et. Ses bedst på skrivebordet, hvor jeg har valgt en blå baggrundsfarve.

Som sagt er det muligt at se film i en forholdsvis acceptabel kvalitet. Jeg undrer mig dog over om man ikke kan gøre kvaliteten bedre.
Kan det passe at billedet skal være så uskarpt at det er svært at betjene Windows fra tv-skærmen ?
Kan jeg gøre noget ved de to sorte bjælker ?

Mvh. Jesper
Avatar billede f-l-j Nybegynder
16. februar 2002 - 00:24 #1
Film skulle gerne kunne ses i en rimelig kvalitet, jeg kører GeForce 2 og kan se det i dvd kvalitet, men tekst er altså svært at se, det tror jeg du må leve med.
Avatar billede f-l-j Nybegynder
16. februar 2002 - 00:31 #2
Du kan også prøve at hente dette her program, det fjerner bjælkerne

http://w1.351.telia.com/~u35111950/download/tvcc2000.zip
Avatar billede bo.mb Nybegynder
17. februar 2002 - 00:48 #3
Jeg synes det giver ballade så snart man konverterer et S-VHS signal til noget andet. Det bedste billede får du hvis du har et fjernsyn med S-VHS indgang