Avatar billede viper22 Nybegynder
15. februar 2002 - 23:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

3ds maps pixeleret i viewport

som underlag for en model laver jeg en box og giver den en map med tegningen jeg vil 'tegne over'

mit problem er at billedet bliver så pixeleret i min viewport at jeg ikke kan se stregerne og tegne efter. det er en jpg fil og når jeg ser den i min imageviewer er den ok i opløsning , og hvis jeg renderer den er den også ok, men bare ikke i min viewport hvor jeg har brug for det .. hvad gør jeg galt.. hvordan sætter man 'opløsningen op for bitmaps vist i viewports??
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. februar 2002 - 02:22 #1
I hvilket 3D program snakker vi om?

Snakker vi om et jpg billede der bliver matchet som baggrund til din viewport, eller anvender du den som et texture på et objekt?

ZeroHero

(God Nat)
Avatar billede viper22 Nybegynder
16. februar 2002 - 15:46 #2
øøøh sorry det er 3d max  det er anvendt som texture på et objekt(en kasse) det er for at lave en plan og to opstalter (lodrette billede) af det jeg skal konstruere i 3d  og for at kunne zoome og panne og se det i 3d at jeg bygger 3 sider op lægger mine 2d tegninger  fra oven og fra siderne på og bruger det som underlag for det jeg vil konstruere i 3d
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. februar 2002 - 17:12 #3
Hmmm prøv at sende scenen til mig: info@opengl-delphi.dk så vil jeg se på sagen...

ZeroHero
Avatar billede inquisitor Nybegynder
19. februar 2002 - 21:11 #4
Det er fordi textures kun bliver vist i opløsningen 256 * 256 i dit viewport. Det du i stedet skal gøre er at lave et viewport background. Det gør du på "Alt + b" eller View -> Background (tror jeg nok).
Her kan du så vælge om det skal følge med dit viewport og om max skal scalere det osv...

Håber du kan bruge det.
- Inquisitor
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. februar 2002 - 23:42 #5
meget godt svaret Inquistor ;-))

I tilfælde du vil gøre det på din nuværende måde så prøv eventuelt at ændre på billed-formatet og opløsningen... det skulle nemlig sagtens kunne lade sig gøre...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. februar 2002 - 23:52 #6
forresten - hvis du vil gøre som Inquistor anbefaler så læg mærke til at du kan lægge forskellige billeder ind som baggrund i de forskellige viewports. Altså, hvis du har billeder af en mand (front, profil og top) så læg dem i de tilsvarende viewports... du vil opnå samme funktion. Problemet er dog at, hvis du rykker rundt på viewportenes positioner kan det i nogen tilfælde virke uoverskuligt (trods de forskellige parametre i Views>Viewports Background... eller "Alt+B" du får til rådighed) - personligt benytter jeg selv DIN nuværende metode...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2002 - 18:05 #7
viper22>> Har du fundet en løsning?

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. marts 2002 - 14:30 #8
du bør nok snart lukke dette spørgsmål, da jeg tvivler på at der vil komme flere indslag :))