Avatar billede mojoe83 Nybegynder
15. februar 2002 - 18:44 Der er 8 kommentarer

Min bærebar vil ikke starte

Jeg har et problem, jeg kan ikke starte min bærebar computer, den er ved at loade min post, men så går der sku et eller andet galt, og mit tastetur låser fuldstændig, og det er ikke fordi det er noget gammelt lort, får den er ikke mere end et ½ år gammelt. Der står følgene

640K system ram passed
127M extended ram passed
0256K cache sram passed
System bios shadowed
Video bios shadowed
UMB upper limit segment adress: E000
Mouse intialized
Fixed disk 0: IBM-DJSA-210
Atapi cd-rom: matshitadvd-rom sr-8175
Error
0175: bad crc1, stop post task.

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg står og skal bruge den nu her.

Hilsen Kasper
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 19:46 #1
Prøv at gå ind i din bios og vælg Load Default.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. februar 2002 - 02:36 #2
crc=Cyclical Redundancy Check iflg. www.it-leksikon.dk Dit DVD drev bliver ikke genkendt under POST. Udover Load Default i BIOS som ufc foreslår, kunne du prøve Autodetect HDD , eller Autodetect IDE Devices, save og exit. Kort sagt sikre, at du kan se drevet i BIOS. Har dvd drev hidtil virket, eller gjort kludder på nogen måde?
Avatar billede mojoe83 Nybegynder
16. februar 2002 - 10:09 #3
Der er bare det store minus at jeg ikke kan gå ind i bios, den låser sig fast hvis jeg prøver, jeg har fundet ud af at der er noget galt i E²PROM, så det må jo være et sted i rommen, men heldigvis er det en programelbar rom, jeg tror desværre ikke der er det helt store at stille op med den
Avatar billede karlslund Nybegynder
16. februar 2002 - 16:17 #4
Det er en BIOS-fejl. Da maskinen er så "ung" som den er, bør du indlevere den til leverandøren.

Det er en IBM Thinkpad, ikke?
Avatar billede mojoe83 Nybegynder
16. februar 2002 - 17:12 #5
jo det er en IBM, det kan være det er typisk dem eller hvad, jeg vil nok sige jeg har aldrig hørt nogen der har haft den fejl, men du har nok ret i at det bedste er at indlevere den, der er forhåbentlig stadig væk garanti på dem
Avatar billede karlslund Nybegynder
16. februar 2002 - 22:36 #6
Okay, gør du det.

Det umulige laver vi mens du venter, mirakler er der længere levingstid på :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2002 - 21:43 #7
Hvis du har fået svar, må du gerne lukke spørgsmålet.
Avatar billede erasmus Nybegynder
27. marts 2003 - 10:36 #8
Jeg har samme problem med en IBM A21m. Er meget interesseret i at høre hvad det blev lavet, og evt prisen på rep., selvom der i dit tilfælde var garanti på endnu. Det er der desværre ikke i mit tilfælde. Kan se på IBMs side, at de vil skrifte hele "System Board'et" Spørgsmålet er om det kan betale sig.