Avatar billede ultradma Nybegynder
15. februar 2002 - 18:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Centrering af span

Jeg har et span der har position:absolute;
Hvordan centrerer jeg det i forhold til siden, uden brug af javascript?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 18:50 #1
<div align="center"> eller bare <center>
Avatar billede ultradma Nybegynder
15. februar 2002 - 19:34 #2
Nej, for den er jo absolute...
Avatar billede werd Nybegynder
15. februar 2002 - 20:06 #3
de kan sq da ikke centrere noget du har positioneret!!

Hvad mener du?
Avatar billede werd Nybegynder
15. februar 2002 - 20:08 #4
hvis du har sat et element til at være x pixels fra venstre eller højre kant kan man ikke bare centrere...

Du kan alternativt sætte padding på dit element og så centrere det!
Avatar billede ultradma Nybegynder
15. februar 2002 - 20:41 #5
Jeg ved da godt at jeg ikke kan centrere det samtidig med at jeg sætter left, men du har fattet idéen... ;)

Det er fordi jeg har et objekt som skal placeres på et bestemt sted på siden i forhold til midten. Alt på siden er centreret og den skal være oven på et bestemt objekt... forstår du? :)
Avatar billede werd Nybegynder
15. februar 2002 - 21:45 #6
så skal du nok have gang i noget tabelhalløj... det er ikke nemt at gøre... overvej om der ikke er nogen alternativer!!

Andreas
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2002 - 22:12 #7
<ole>
Det eneste alternativ - hvis det skal placeres ovenpå noget - er at bruge JavaScript, men det vil du jo ikke.
Tabeller hjælper dig ikke en meter, så det ser ud til, du må opgive projektet - eller revurdere dit forhold til JavaScript  ;o)
/mvh
</bole>
Avatar billede ultradma Nybegynder
16. februar 2002 - 13:56 #8
øøøøøøøøøøøøøøv... der må være en løsning.. Jeg har sat span ind, men så skygger den jo for resten af siden, kører den 100%, ka man ik gøre så det bagved har højere prioritet end spanden, så den på en eller anden måde ik skygger?!