Avatar billede minimand Nybegynder
19. maj 2000 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installere Linux

Hej

Nu er tiden snart kommet til at installere Linux på min computer. Nu vil jeg have linux på mit c-drev, som er et FAT32-drev med 4,9gb resten af harddisken på 6,4gb har jeg lavet som et FAT16-drev. Hvilken version af linux skal jeg vælger hvis jeg vil have den på mit FAT32 uden at ændrer på min harddisk. Og kan linux kører med et Gerforce grafikkort?
Jeg har også et soundblaster PCI128 og et Teledanmark 56K modem.
Jeg har fået vide at man kunne få et program til linux, så man kunne kører windowsspil under linux. Er der nogen, der kører med Half-life under Linux og hvordan kører den?

Hilsen Poul
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. maj 2000 - 17:34 #1
sslug.dk, har svarne til dine spørgsmål..
Ganske kort, de fleste nyere distributioner undstøtter fat32 (rødhætte har gjort det siden ver.5.2 mener jeg)... men hvis du mener at du vil boote Linux fra en fat32, kunne du nok godt få et problem med det!
GeForce er understøttet i XFree86 ver.4.0 (X-windows 4.0 eller bare X 4.0)
SB128 kan komme til at køre, men er vist stadig halv svært at configurere (se sslugs arkiver)... så længe det ikke er et rent windoze modem, virker det fint under linux...
Wine og VMWare kan køre windoze progz, under linux...(VMWare er dyrt, Wine er gratis)...
Og har hørt en del gode ting om Halflife under Linux...
Avatar billede steffen Nybegynder
20. maj 2000 - 09:42 #2
Corel Linux installerer og booter fint fra FAT32.

Bare en tanke.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. maj 2000 - 10:16 #3
Ok, har aldrig leget med Corel...så det var jeg ikke klar over!