Avatar billede tupsy Nybegynder
15. februar 2002 - 14:42 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

PALM programmør søges....

Jeg er lidt interesseret i at komme igen med at lave software til min PALM Vx..
Men jeg ANER intet om hvad jeg skal bruge og hvilket sprog jeg skal igang med at hygge mig med..

Nogen der har erfaring med det???

Tupsy!!
Avatar billede delwin Nybegynder
15. februar 2002 - 16:12 #1
C++

Ved ellers ikke noget om det.. arbejde i et par måneder for et firma der lavede PALM software.. men jeg havde ikke så meget med den afdeling at gøre..
Avatar billede isbamse Nybegynder
15. februar 2002 - 16:19 #2
Avatar billede tupsy Nybegynder
20. februar 2002 - 17:42 #3
Der findes intet på dansk???
Avatar billede brilleaben Nybegynder
24. februar 2002 - 23:14 #4
Brug C - opsætning af gnu c compileren til windows findes på http://www.brisse.dk/palm/prchowto/

Hvis du er mere til pascal:
http://hspascal.fihl.net/
Avatar billede krauw Nybegynder
28. februar 2002 - 16:02 #5
Der findes desværre ikke så meget information om PalmOS programmering på dansk. Så du bliver nødt til at ty til de engelske sites og bøger hvis du vil lave noget seriøst.

Der findes mange programmeringssprog til PalmOS C, C++, Basic, Pocket C etc. etc. Det er alle forskellige programmerings miljøer som bruger deres eget programmeringssprog. Så det kommer vel lidt an på hvad du har programmeret i før?

Det officielle værktøj til at lave PalmOS applikationer i er CodeWarrior fra Metrowerks (www.metrowerks.com). Det er også det miljø som man bruger hos Palm selv. Det koster godt nok en pæn sjat penge at få fingerne i det miljø. Jeg har selv afprøvet flere forskellige miljøer, og har også haft fornøjelsen af CodeWarrior. I mine øjne er der ingen tvivl om, at hvis man vil lave noget seriøst programmering til PalmOS så SKAL man nok have fat i CodeWarrior. Man kan sagtens lave nogle gode ting i andre miljøer også, men ofte er det mere omstændigt = det tager mere tid.

/Krauw
Avatar billede brilleaben Nybegynder
28. februar 2002 - 16:06 #6
Den sidste kommentar fra /Krauw mener jeg ikke skal stå åben :-)  Det er hverken mere eller mindre omstændigt at bruge ex. prc-tools, hspascal, nsbasic eller nogle af de mange andre værktøjer der findes.  At Palm selv har kastet deres kærlighed på CW skyldes nok (ja, jeg spekulerer her!) at CW modsat de andre var tilstede på Mac platformen fra starten af.  En del af palm programmørerne bruger rent faktisk Mac os aktivt i deres daglige virke.
Under alle omstændigheder ... find det værktøj der passer dig bedst.  Om det er CW ... om det er prc-tools ... er for så vidt lige meget - find det værktøj du har det bedst med.
Avatar billede mrfux Nybegynder
05. februar 2003 - 15:53 #7
Det er klart lettest at begynde at lave palm programmer i assembler.