Avatar billede ghost Nybegynder
15. februar 2002 - 00:56 Der er 12 kommentarer

Xp lukker ned

mit xp lukker ned i utide enten når jeg arbejder, spiller eller laver ingen ting det sker ca. hver 5-30min. så lukker computeren og genstarter hva kan jeg gører
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2002 - 01:07 #1
prøv i første omgang at gå ind i bios og Load Default Setup, det kan hjælpe på dit problem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2002 - 01:11 #2
jeg har haft samme problem, indtil WinXP ødelagde min C: patition, så blev jeg tvunget til at formatere den og lave en helt ny installation og siden har den kørt i flere måneder uden nedbrud.

jeg er ret sikker på at Win2k, jeg havde tidligere, ødelage min filstruktur ved at låse fragmenter og jeg fik flere og flere beskeder på at der var noget galt med harddisken, det var der heldigvis ikke, men en formatering gjorde udslaget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2002 - 01:11 #3
er tilbage i morgen formiddag ;o)
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. februar 2002 - 01:13 #4
du kan prøve at disable automatic restart i
my computer/properties/advanced/startup & recovery/autmatically restart

men det vil nok ikke hjælpe på din comps problem .. jeg vil anbefale hvad jeg altid anbefaler med et ustabilt system ..

1. flash din bios
2. formater og geninstaler
3. hent nyeste drivere og updates til ALT
4. få nyeste versioner af dit software og hvis det ikke er winxp kompitabelt så lad være med at instelere det

instaler evt et program ad gangen og find ud af om fejlen opstår før du instalerer det næste ..

så vil du få en 99% stabil computer .. det virker ihvertfald her ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2002 - 08:36 #5
med andre ord, køb en ny computer, ny software, nye drivere.
Det gør du blot hver gang din PC driller ;o)
Avatar billede blackie Nybegynder
17. februar 2002 - 20:06 #6
retaxes-> ;-}
Avatar billede blackie Nybegynder
17. februar 2002 - 20:11 #7
http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm Er der ikke noget her som kan bruges til noget?
retaxes-> Jeg kan godt lide din humor, ligner lidt min egen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. februar 2002 - 20:40 #8
Uha, der er mange muligheder i din link blackie!
Avatar billede blackie Nybegynder
18. februar 2002 - 08:04 #9
Jamen det er da bedre end slet ikke nogen muligheder. Der er også mange muligheder i ghost's problem ikk'?
Avatar billede blackie Nybegynder
18. februar 2002 - 09:06 #10
En af mine venners computer gjorde det samme, han var sikker på at det var XP's skyld, vi rodede med den i længere tid, fandt til sidst ud af, at det var kontakten på fronten af kabinettet, han købte et nyt kabinet og det har virket siden.
Det er det jeg mener med at mulighederne kan være mange, men ghost oprettede dette spørgsmål den 15 og vi har ikke hørt fra ham siden og så er det lidt svært at finde ud af hvad som er afprøvet i fejlfindingen.
Avatar billede dmcn Praktikant
18. februar 2002 - 09:10 #11
blackie : Det er da simpelt. Så tit som hans computer går ned, når han ganske enkelt ikke at kommentere. :P
Avatar billede blackie Nybegynder
18. februar 2002 - 09:13 #12
HA, Ha, den var god ;-}