Avatar billede tonni_mik Nybegynder
15. februar 2002 - 00:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fildeling ved 2 gange XP

Vi har et mindre netværk med 4 pc'ere (95-98 og 2 x xp)
Jeg kan hente/se filer på 95 og 98 pc'erne, men når jeg prøver at se dem på den anden med xp kommer der bare et timeglas frem (længe) og til sidst dør systemet så der skal genstartes.
Den anden vej er det ikke noget problem!
Ideer?
Avatar billede grinderslev Praktikant
15. februar 2002 - 00:32 #1
Du skal jo være oprettet som bruger og med rettigheder på begge XP maskiner. Desuden skal fildeling være slået til og der skal være delt en HD eller en mappe.
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
15. februar 2002 - 00:35 #2
alt det er iorden
Avatar billede grinderslev Praktikant
15. februar 2002 - 00:55 #3
Kan der pinges igennem alle maskiner?
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
15. februar 2002 - 09:00 #4
Ja det er ikke noget problem. Jeg kan godt se hans computer, og jeg kan også se de delte mepper, men når jeg prøver at gå ind i een af mapperne - går det galt
Avatar billede the_duke Nybegynder
15. februar 2002 - 12:29 #5
Kan du komme ind ved at skrive ip nr.. f.eks. \\192.168.0.5\Navn på mappe\
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
15. februar 2002 - 12:52 #6
har lige prøvet - det samme sker (jeg er noget træt af det)
Avatar billede the_duke Nybegynder
15. februar 2002 - 12:55 #7
Det burde virker...  Men er alle inde i den samme workgroup?
Kan du se den anden xp maskine?
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
15. februar 2002 - 13:05 #8
Alle er i samme workgroup, ja. Og som jeg tidligere har nævt kan jeg sagtens se ham incl. mapperne, men når jeg forsøger at gå ind i dem - går det galt
Avatar billede the_duke Nybegynder
15. februar 2002 - 13:08 #9
Kan du fra den ene xp maskine komme ind på den anden xp maskine..

Passer nedenstående

XP til 95-98 virker ikke
xp til xp ?
95-98 til XP virker
98 til 95 ?

Rettighed er det everyone
Avatar billede hub Nybegynder
15. februar 2002 - 13:15 #10
Det kunne tyde på, at en af XP maskinerne har fejl i TCP/IP protokollen.
Man kan tjekke og reparere denne ved at skrive flg. i en kommandoprompt:

netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Logfilen skal være der-ellers bliver nettet ikke reset.
Denne kommando sætter TCP/IP til de værdier der blev indlæst ved installationen.
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
17. februar 2002 - 19:54 #11
2 svar:
Til The Duke: Alle kan se alle, undtagen mig selv, jeg kan ikke se den anden XP maskine...
Til Hub: Er prøvet - virkede desværre ikke
(undskyld den lange respons tid, jeg var optaget af andet