Avatar billede crazybrain Nybegynder
14. februar 2002 - 16:38 Der er 8 kommentarer

HP brænder (8100+) virker ikke

Jeg har en HP 8100+ brænder, som sån set er holdt op med at virke...
Når jeg sætter en cd (med data) i drevet, siger den bare:
F:\ er ikke tilgængelig
Forkert funktion

Den kan naturligvis heller ikke brænde CD'ere...
Nogen der har et par forslag til hva jeg skal gøre..
Avatar billede gate2game Nybegynder
14. februar 2002 - 16:39 #1
Tjeck ledningerne i kabinettet.. (Det virkede hos mig ;) )
Avatar billede crazybrain Nybegynder
14. februar 2002 - 17:02 #2
Den virker stadig ikke

Easy CD Creator siger:
CD error - Power calibration area error
Write error - Bugger underrun occured
TrackWriter error - Flush failed
TrackWriter error - Command retry failed

Nogen der ved hvad det betyder på dansk ?!
Avatar billede crazybrain Nybegynder
14. februar 2002 - 17:19 #4
Der står man skal "calibrere" sit drev... Hvordan gøres det?
Avatar billede fcs Novice
14. februar 2002 - 19:52 #5
Det skal HP gøre for dig - dvs. den skal til reparation så vidt jeg kan læse
Avatar billede frido Nybegynder
15. februar 2002 - 00:00 #6
Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men CloneCD brænder-programmet har en "perform laser calibration" funktion når man skal brænde en CD, hvad med at prøve programmet først?
Her er linket: http://home.t-online.de/home/CloneCD/download/SetupCloneCD.exe - så håber jeg at det løser dit problem, ellers må du, som fcx siger, sende den ind til reparation..

/Frido
Avatar billede crazybrain Nybegynder
16. februar 2002 - 02:13 #7
Jeg har lige prøvet det der calibration i CloneCD...
Det virkede ikke helt...
Den siger: Power Calibrating failed: Sense Key 3, ASC 0x73, ASQ 0x03

Nogen der ved hva det skal sige?
Avatar billede frido Nybegynder
16. februar 2002 - 13:16 #8
Det ser desværre ud til at din brænder er gået død - du må hellere få indleveret den (mens der evt. er garanti på) - eller få den repareret, ellers må du ud og købe en ny brænder, men sådan en koster ikke så meget nu, så du kan trygt gå ud og købe en 24x brænder til ca. 1000 kr (har set en til 899,-)

/Frido