Avatar billede neonblak Nybegynder
14. februar 2002 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IP Filtering

Jeg har installeret Win2K på en maskine der kører som server/router. Jeg bruger Win2k's egen IP Filtering og har sat følgende op:

keyword        port
-------        ----
ftp-data    20/tcp
ftp-data    20/ucp
ftp-control    21/tcp
ftp-control    21/ucp
smtp        25/tcp
smtp        25/udp
domain        53/tcp
domain        53/udp
http        80/tcp
http        80/ucp
pop3        110/tcp
pop3        110/udp

Problemet er så at alle andre programmer (ICQ, Diablo2 osv.) stadig kan køre selvom der ikke er sat nogle regler for deres porte! Hvad går der lige galt?
Avatar billede alapalooza Nybegynder
14. februar 2002 - 17:13 #1
Problemet kan være at der er blevet lukket for alle de ting man ikke definerer. Du skal muligvis åbne for de enkelte programmer eller for en ip range. Der skal typisk åbnes for alle porte over 1024 som bruges som svar porte.
Avatar billede e.p. Nybegynder
14. februar 2002 - 17:40 #2
Jeg kender ikke Win2k's egen IP Filtering men kunne forestille mig det er en firewall af typen Stateful Inspection.
Stateful Inspection er så vidt en videre udvikling af en pakkefilter.
Denne videre udvikling består af at den kan holde øje med rækkefølgen på datapakkerne.
Den kontrollere pakkerne ved at sammenligne dem med tidligere og efterfølgende i samme session.
På denne måde kan pakker godt komme ind hvis du har "bedt" om det.....

derimod kan disse pakker ikke komme ind hvis du ikke har oprettet nogen forbindelse dertil
Avatar billede e.p. Nybegynder
14. februar 2002 - 18:13 #3
takker for point
Avatar billede neonblak Nybegynder
14. februar 2002 - 18:19 #4
Har du nogle forslag til hvad for en Firewall man skal bruge? Jeg har prøvet de forskellige Personal firewalls men de skal bruge applications!