Avatar billede bd Nybegynder
14. februar 2002 - 14:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opret printer

Hej
Jeg har 2 server, en fil/printer server og en mail server. Jeg kan ikke se printerne fra mail serveren. Alle andre computer can se printerne.
Dette medelse får jeg:
Operation could not be completed. The RPC server is unavailable.

Jeg sætter en printer til parallel port i mani serveren. Den kan heller ikke tilføres. samme medelse.
Avatar billede e.p. Nybegynder
14. februar 2002 - 14:49 #1
If you are trying to add a printer and you get the message
Operation could not be completed. The RPC server is unavailable.

the cause can be a missing or corrupted spoolss.dll or spoolss.exe. Make sure the RPC service is started. If the error is consistent and it continues through a reboot, re-apply the service pack.
Avatar billede e.p. Nybegynder
14. februar 2002 - 14:54 #2
RPC UNAVAILABLE ERROR When adding a printer, you may see the error, "Operation could not be completed. The RPC Server is unavailable." Typically, this means that the Spoolss.exe or Spoolss.dll has been corrupted. You'll need to replace these files with working copies. The best way to do this is by reapplying the last service pack, but you can also do it using the InUse plug-in program, as explained in a previous tip. Copy and paste this URL into your browser: download.microsoft.com/download/winntwks40/Utility/4.0/NT4/EN-US/inu_x86.exe
Kilde: http://rkpiech.tripod.com/Tips/winnt40.htm

Finde mange flere links til dit problem her:
http://alltheweb.com/search?cat=web&lang=any&query=Operation+could+not+be+completed.+The+RPC+server+is+unavailable&phrase=on
Avatar billede lazac Nybegynder
14. februar 2002 - 15:52 #3
Jeg mener at have haft samme problem engang og da hjalp det at geninstallere service pack'en.
Avatar billede bd Nybegynder
15. februar 2002 - 12:02 #4
Jeg har geninstalleret service pack 6a i mail serveren. det hjalp ikke.
Dette link findes ikke: download.microsoft.com/download/winntwks40/Utility/4.0/NT4/EN-US/inu_x86.exe
Hvorfor kan jeg ikke oprette lokal printer i mail server som sidder i parallel port?
Avatar billede e.p. Nybegynder
15. februar 2002 - 14:57 #5
har du prøvet at lade windows scanne din computer:
http://windowsupdate.microsoft.com
Avatar billede lazac Nybegynder
18. februar 2002 - 11:07 #6
Check at servicen "Remote Procedure Call (RPC) Service" er startet. Hvis ikke den er det, prøv da at starte den manuelt. Mislykkedes det kan du afinstallere servicen under netværks-egenskaber, genstarte maskinen og installere servicen igen. Afslut med at installere service packen igen, så skulle det køre igen.
Avatar billede e.p. Nybegynder
23. juli 2002 - 00:58 #7
Har du fået løst dit problem ........
Husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede bd Nybegynder
29. august 2002 - 11:14 #8
Tak for hjælpen. Lazac løsning hjalp.