Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. februar 2002 - 13:59 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

hvad er access ???

Hej alle....

Jeg har ALDRIG før brugt access da jeg ikke ved hvad

det rigtig kan bruges til...så mit spørgesmål er hvad

er access hvad kan man bruge det til..???

på forhånd tak

S.B.A
Avatar billede jonas- Nybegynder
14. februar 2002 - 14:02 #1
Det er en database, hvor man kan hente oplysninger ud fra, f.eks. til en hjemmeside.
Et eksempel kunne være en side der havde et brugersystem, hvor man skulle logge sig ind.
Så kan man gemme alle oplysningerne i en access-database. - Brugernavn, password osv...
Avatar billede proaccess Nybegynder
14. februar 2002 - 14:03 #2
Access er Microsoft's bud på en desktop-database, den indgår i Microsoft Office-familien.

Kan bruges til mange ting, dog kan den blive lidt "træt" hvis vi taler om mere end 20 samtidige brugere...
Avatar billede prankster Nybegynder
14. februar 2002 - 14:04 #3
Det kan bruges til at lave databaser i...

Du kan via programmeringssproget ASP gemme og udtrøkke indformationer fra en database... ACCESS STYRER!!!
14. februar 2002 - 14:05 #4
Access er en database og kan bruges til alt lige fra kundekartotek til lagerstyring og CD-samling.

Hver gang du har flere instanser af den samme ting (Kunder, vare, CD'er, Analyser, Biler m.m.) så bør det registreres i en database. Access er så Microsofts bud på en sådan.

Access er hvad man kunne kalde en desktop-database. Dvs den er ikke velegnet til mange brugere eller meget store datamænger (flere en 20 samtidige brugere og mere end 30-50 MBYte data - disse begrænsninger skal tages med et meget stort forbehold, da der er mange faktorer)
Avatar billede jkrons Professor
14. februar 2002 - 14:05 #5
Du kan bruge Access til en hvilken som helst databaseopgave, der ikke stiller for store krav til antallet af samtidige brugere eller antallet af poster, der skal lagres. Desuden kan du bruge Access som front-end til andre databaser så som SQL Server.

Access er altså et databaseprogram, hvor du kan oprette, udvikle, vedligeholde og administrere databaser.

Jan
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. februar 2002 - 14:06 #6
ok...Takker ;o)
Avatar billede jonas- Nybegynder
14. februar 2002 - 14:09 #7
Så fik du det lige gentaget 5 gange :o)
Nogle spørgsmål?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. februar 2002 - 14:10 #8
Nej ingen spørgesmål men mange tak for hjælpen ...
Avatar billede proaccess Nybegynder
14. februar 2002 - 14:11 #9
30 point delt mellem 5 svar, hmmm...  det må vel være 6 til hver ;-)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. februar 2002 - 14:12 #10
:o)..i har sku fortjent flere...men det var dem jeg havde..har 10 point tilbage
Avatar billede prankster Nybegynder
14. februar 2002 - 14:12 #11
FEDT NOK TAKKER ;-)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. februar 2002 - 14:14 #12
det var da så lidt..jeg skulle jo bare makére og trykke accepter det var da ikke så svært ;o)