Avatar billede kasparov Nybegynder
14. februar 2002 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

C/C++ Bogen!?

Jeg leder efter BOGEN! om C/C++...

Jeg har en rimelig stabil JAVA-baggrund, men skal til at programmere noget C (til HW), og mangler derfor en god bog som opfylder følgende krav:

- Skal beskrive selve tankegangen i C
- Skal Indeholde basic information mth. syntax osv. beskrevet i et præcist sprog
- Skal samtidig kunne bruges som opslagsbog til avancerede funktioner
- Skal kunne anvendes til C (i første omgang) men senere C++
- Skal være på engelsk og være up-to-date mht. nyeste version(er) af C/C++

(Jeg har lidt kig på Herbert Schildt: "C++: the complete reference", kan nogen anbefale den?)
Avatar billede wisen Nybegynder
14. februar 2002 - 13:27 #1
Hvis vi udelukkende snakker C++ er bibelen helt sikkert "The C++ Programming Language" af Bjarne Stoustrup ( ISBN 0-201-88954-4 ); Den kan jeg varmt anbefale. Jeg kender desværre ikke den du nævner.

Prøv ellers at kikke på http://www.accu.org Der er en masse anmeldelser af bøger
Avatar billede wisen Nybegynder
14. februar 2002 - 13:28 #2
... Hvis du ikke lige er klar over det, er Bjarne Stoustrup "opfinderen" bag C++ ...
Avatar billede kasparov Nybegynder
14. februar 2002 - 18:39 #3
Vidste det godt; men kendte ikke bogen... Er faldet helt for den objektorienterede tankegang(dog JAVA og ikke C++, men det er vidst nogenlunde det samme), og er lidt spændt på hvordan det bliver at "træde et skridt tilbage" til det mere sekventielle C...
Avatar billede krukken Juniormester
14. marts 2002 - 17:45 #4
Jeg synes at du skal starte med at købe "how to program c++" Her får du også programmet med i en student udgave! Denne bog rigtig godt hvordan man programmere i C++, det eneste som den ikke er så god til er hvis man skal lære noget er assignment opperatoren! Men når du kommer dertil, har jeg en glimrende artikel om det! Bogen koster omkring 600 kr, men er alle pengene værd hvis man vil lære det!
Avatar billede kasparov Nybegynder
14. marts 2002 - 19:31 #5
Tak for rådet... Jeg har dog fundet en anden bog, som omhandler mere maskinnært C-programmering (hvilket er det jeg umiddelbart har brug for) Yderligere har den også afsnit om både C++ og C#
Avatar billede krukken Juniormester
14. marts 2002 - 19:39 #6
JAmen selv tak! Du kan jo bare isge til hvis du får problemer med C++, så skal jeg hjælpe dig!