Avatar billede forgotten Nybegynder
14. februar 2002 - 11:07 Der er 19 kommentarer

blå dioder..

Hej.

Hvor kan jeg købe blå lysdioder henne? Bde 5mm og 3mm. Og jeg vil ikke give over 15 kr. stk.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
14. februar 2002 - 11:11 #1
Avatar billede forgotten Nybegynder
14. februar 2002 - 11:13 #2
UNDER 15 kr
Avatar billede djeclemen Nybegynder
14. februar 2002 - 11:15 #3
du kan ikke få alt
Avatar billede forgotten Nybegynder
14. februar 2002 - 11:17 #4
Jeg kan få dem hos en radio handler her i byen for 15 kr/sek. Men jeg gider ikke vente 14 dage på at få dem
Avatar billede forgotten Nybegynder
14. februar 2002 - 11:17 #5
15 kr stk endda :)
Avatar billede 1003 Nybegynder
14. februar 2002 - 11:58 #6
www.brinck.dk  har flere forskellige dioder. Husk drift spændingen på "power" dioder, er større en almindelige dioder..
blå, røde, grønne, gule klare dioder er "power" dioder drift spændingen ligger på ca. 2- 2,5volt

God fornøjelse
Avatar billede backside Nybegynder
14. februar 2002 - 12:04 #7
Det bliver svært at finde dem meget billigere, det er materialet til de blå dioder der er dyrt.
Der er fundet et kemisk altermetiv så det varer nok ikke længe før de falder i pris.
Avatar billede pft Nybegynder
14. februar 2002 - 20:26 #8
Kan du ikke male dem?
Avatar billede forgotten Nybegynder
15. februar 2002 - 08:38 #9
Jeg kan ikke købe hvide dioder og male dem. De bliver mørke hvis jeg forsøger på det...
1003 -> Jeg ville gerne kunne fatte de der beskrivelser...
Avatar billede 1003 Nybegynder
15. februar 2002 - 10:30 #10
DER FINDES IKKE HVIDE DIODER!!!!

Det er ikke svært !!!
Hvad skal du bruge dem til??
Hvis det er til at skifte LD´s på harddiske cdrom + diskettedrev.
Kan du skifte dem umiddelbart, bare de er til <3 volt, de lyser nok ikke særligt kraftigt, men man kan da godt se dem...
Det jeg mener er! En almindelig lysdiode på en Hd er spændingen, ca. 1,2 volt men disse power dioder, der er "gennemsigtige" har en spændin på >2volt derfor vil de lyse svagere, når du monterer dem i stedet for, en eksisterede diode med en lavere spænding
Avatar billede pft Nybegynder
15. februar 2002 - 11:25 #11
http://www.brinck.dk/mobil.htm.

Gå flere samme, så spar på portoen
Avatar billede forgotten Nybegynder
16. februar 2002 - 21:03 #12
hmm.. Jeg skal bare bruge dem til power led og hdd led.. men jeg ved der er et sted på nettet man kan købe dem og se et billed af dem.. er det så svært??
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. februar 2002 - 12:03 #14
Hvis du "bare" Skal udskifte dine dioder, kan du godt bruge de før omtale dioder.
Du skal bare være opnærksom, på at de skal vende rigtigt, ellers vil de ikke lyse :-)
Der er en lille "trekant" i den ene side af dioden, den skal altid vende samme vej, ellers vil de ikke lyse.
Du brænder ikke Harddisk, computer eller dioden af, ved at vende den forkert, den lyser bare ikke
Avatar billede matthiessen Nybegynder
25. februar 2002 - 15:02 #15
Der findes hvide dioder
Avatar billede backside Nybegynder
25. februar 2002 - 15:56 #16
matthiessen>> Det er vist imod almen fysik at lave en hvid diode. ;)
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. februar 2002 - 12:23 #17
fik du svar på dit spm.?
Avatar billede forgotten Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:14 #18
Jeg købte dem ikke nogle af de steder jeg fik afvide - Jeg tog fat i Århus Radio Lager og de havde dem, utroligt nok, til 7 kr stk. :)

Ellers tak for de mange gode svar.
Avatar billede backside Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:52 #19
Husk nu at lukke også.  ;)