Avatar billede afh Nybegynder
14. februar 2002 - 10:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Endnu et bundkort spm: Microstar K7T-266-PRO2-RU

Jeg står og skal opgradere pc'en, og overvejer i den forbindelse at købe et Microstar K7T-266-PRO2-RU. Dertil en Athlon XP 1700/1800 stykker.

Er der nogen der har nogen erfaringer med dette bundkort? Evt. alternativer?
PC'en kører i noget nær døgndrift, så det er vigtigt at den er stabil og ikke bliver for varm - jeg har ingen planer om at overclocke.

.Anders
Avatar billede alapalooza Nybegynder
14. februar 2002 - 10:29 #1
Jeg ville købe en intel processer hvis det skulle være en stabil pc.
Og så ville jeg købe et Asus bundkort.

(Intel's processere er mere varme stabile).
Avatar billede nonick Nybegynder
14. februar 2002 - 10:34 #2
Alapalooza har ret. Hvis du vil have en stabil computer(Til server og den slags) anbefales Intel!
Avatar billede _zorro_ Novice
14. februar 2002 - 10:36 #3
hørt! :-)
Avatar billede afh Nybegynder
14. februar 2002 - 10:41 #4
Jeg er skam også åben for at det evt. kan blive intel, men har nu ellers (foreløbig) kun hørt godt om Athlon XP'erne - varmeproblemet i Thunderbolten er jo historie nu.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. februar 2002 - 11:41 #5
afh - stort set enig med dig. Men jeg vil ikke gå yderligere ind i det og starte endnu en "religionskamp" AMD vs Intel. Dem har der været nok af tidligere, hvor Intel fans har været mest fanatiske, efter indlæg at bedømme. Smag og behag..... men XP er (også) et godt produkt.
Avatar billede afh Nybegynder
14. februar 2002 - 13:11 #6
Jeg har da også gode erfaringer med både Intel og AMD processorer, så jeg har ikke umiddelbart præferencer for det ene eller det andet. I dette tilfælde hælder jeg dog stadig lidt til en Athlon - hovedsagelig på grund af prisen, og fordi jeg som nævnt ikke har hørt skidt om den processor.

Såeh, det er altså et Socket A bundkort jeg skal bruge, og vil i den forbindelse meget gerne høre hvad I kan anbefale ...

.Anders
Avatar billede amaze666 Nybegynder
14. februar 2002 - 13:12 #7
AMD-XP udvikler stadig meget varme og kræver en god stabil blæser. En server med AMD kan få problemer med støv og lign. som øger luft modstanden og mindsker blæsernes "airflow" - på længere sigt. Derfor er det en god ide at investere i en P4 hvis det skal være stabilt og uden alt for meget vedligeholdelse.

Amaze666
Avatar billede afh Nybegynder
25. februar 2002 - 13:44 #8
Da der ikke lige ser ud som om der kommer nogen indlæg om MSI bundkortet lukker jeg spørgsmålet igen.