Avatar billede redfan Juniormester
13. februar 2002 - 21:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rullepanel (Igen)

Hej jeg har prøvet med dette en gang før men har ikke rigtig fået noget respons så nu sætter jeg pointene lidt op.

Jeg har en side hvor jeg vil have ”skjult” mit rullepanel ved at lave farven om på den så man ikke ser den så nemt.
Jeg har allerede denne kode:
<style sheet>
body {
scrollbar-3dlight-color:    #10618c;
scrollbar-arrow-color:        #528abd;
scrollbar-darkshadow-color:    #528abd;
scrollbar-face-color:        #10618c;
scrollbar-highlight-color:    #528abd;
scrollbar-shadow-color:        #000000;
scrollbar-track-color:        #528abd;
</style sheet>

Den virker godt nok men, jeg er ikke tilfreds endnu. Noget af min baggrund er et billede.
Så er mit spørgsmål om nogen ved hvordan jeg kan få ”farven” fra mit billede ind i stedet.

Håber nogen kan hjælpe eller ved hvor jeg kan få noget hjælp
Avatar billede grunken Nybegynder
13. februar 2002 - 21:43 #1
måske hvis man kunne se noget af det billede ?
så kan man måske hjælpe!

men jeg kan se at du er klar over at man ikke kan bruge et billede som baggrund på en scroolbar !

og btw, shvofor vil du gøre den "usynlig", der er da ikke noget værre end en side hvor man IK kan se scrollen når man har brug for den

-Grunken

ellers kan du so bare bruge <body scroll="no">
Avatar billede redfan Juniormester
13. februar 2002 - 22:06 #2
jeg vil heller ikke skjule den blot gøre så den passer sammen med resten af siden. Jeg har opbygget den ved hjælp af rammer og inde i midten skal alt min tekst være. og det ser lidt grimt ud at der så er en grå streg inde i midten af det hele.
jeg skal lige prøve at få uploadet billedet så i kan se det og så vender jeg lige tilbage.
(indtil billedet er klar kan jeg fortælle at det er rødt og sort. hvis nogen bruger FP kan de se på temaet biler)
Jeg er ikke klar over at man ikke kan bruge et billed som baggrund på en scroolbar.
Avatar billede tiz3myr Nybegynder
14. februar 2002 - 21:09 #3
Jeg tror jeg ligsom grunken vil foreslå, helt at tage scroll fra scroll="no", eller's er du bare nød til at få scrollbaren til at matche så meget som muligt med BG-billedet!!!
Avatar billede redfan Juniormester
14. februar 2002 - 21:46 #4
jamen så er der jo det problem at der kun kan stå et hvis antal liner og så kan man ikke læse resten, da man jo ikke kan scrole ned ikk. det gør jo bare det hele meget værre. men jeg tror jeg har fundet en farve der er meget tæt på.