Avatar billede skorpionen Nybegynder
18. maj 2000 - 12:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Word 2000: Fejl ved udskrift af sidetal

Et dok. på eks. 3 sider, med <Side X af Y> i footer'en, bliver udprintet med "Side 1 af 1", "Side 2 af 2" og "Side 3 af 3" på papiret?

NB!
Ved "Vis udskrift" er der intet i vejen, der står "Side 1 af 3", "Side 2 af 3" og "Side 3 af 3"!

Har aldrig oplevet problemet i Word 97. Er det en bug i Word 2000....eller??? Kan man evt. downloade en patch?
Avatar billede sa Nybegynder
18. maj 2000 - 12:13 #1
Jeg har nu også været ude for, at Word 97 har lavet de samme problemer.

Det hjælper gerne at udføre en funktion, der får den til at gen-inddele siderne - eksempelvis ændre margen lidt i top eller bund e.l.
Avatar billede morten_b Nybegynder
18. maj 2000 - 12:14 #2
Prøv lige at tjekke en ekstra gang at du bruger:
Side <page number> af <number of pages>

Det lyder MEGET som om du har brugt <page number> begge steder...

Jeg har ALDRIG hørt om nogen der skulle have problemer med dette.
Avatar billede sa Nybegynder
18. maj 2000 - 12:15 #3
=> "Morten_b"

Det har jeg nu relativt tit været ude for. - Især ved større tekster. Også ved anvendelse af knappen, der automatisk opretter Side <page number> af <number of pages>

Avatar billede skorpionen Nybegynder
18. maj 2000 - 12:31 #4
Desværre! Mine feltkoder er brugt korrekt.
Avatar billede skorpionen Nybegynder
18. maj 2000 - 12:33 #5
Jeg hører meget gerne nye bud, men personligt tror jeg, at der er tale om en "bøf" fra Bill's side....
Avatar billede sa Nybegynder
18. maj 2000 - 12:36 #6
Det er der helt klart - lige som fodnoter til tider kan hoppe over på de forkerte sider (rettes normalt ved at ændre linieafstanden i fordnoterne, men det kommer jo egentlig slet ikke den aktuelle sag ;-)
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. maj 2000 - 14:37 #7
Prøv at slette footeren og opret den igen.
Avatar billede bennybit Nybegynder
18. maj 2000 - 15:01 #8
Kender problemet - det er printeren, som er synderen!

Prøv eksempelvis at udskrive fra en lokal-printer, så netværket slet ikke kan influere på operationen.

Nu virker det - ikke sandt?
Avatar billede sa Nybegynder
18. maj 2000 - 15:12 #9
Så kan det jo naturligvis tænkes, at det er netværksprinterens skyld, at jeg har haft de samme problemer (som dog har kunne afhjælpes).
Avatar billede bennybit Nybegynder
18. maj 2000 - 15:34 #10
Ja, du burde næste få det afprøvet. Måske det også ender med, at du ikke skal "hånd-manipulere" med dokumentet for at få det til at makke ret!!!
27. oktober 2000 - 14:05 #11
Jeg fandt en anden løsning på problemet. Microsoft skriver i deres hjælp til Word at sidetal kan oprettes på tre måder. De to første måder er allerede beskrevet her. Den sidste udføres ved:

1. At indsætte et bogmærke på den sidste side i dokumentet.
2. At indsætte et fieldname der hvor det totale antal sider skal stå eks. til højre i footeren. Fielnamet er i den engelske version: PageRef x. Hvor x er navnet på det indsatte bookmark.

Så skulle det virke, også for dem som kun har adgang til printeren via et netværk.
Avatar billede bennybit Nybegynder
29. oktober 2000 - 18:28 #12
>> Ok, vil jeg da så efterprøve!

Tak!