Avatar billede stangen Nybegynder
13. februar 2002 - 17:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilføje afsender til offentlig adressebog

Hej
Jeg har oprettet dette spørgsmål i en engelsk nyhedsgruppe, og har for travt (læs: er for doven) til at oversætte :)

We have created an addressbook with all of the company's contacts. This addressbook is added to the clients notes.ini file, to make it available when selecting addresses to send mails to.

When receiving a new email, we would like to have the function "Tools/Add sender to Address Book" to add the e-mail to the shared address book, instead of the local address book.

How can this be done?
Is it possible to replicate the local address book entries into the shared address book?
Avatar billede roed Nybegynder
14. februar 2002 - 08:59 #1
Interresant spørgsmål - jeg lytter lige med ;o)
Avatar billede cbkc. Nybegynder
14. februar 2002 - 09:24 #2
Det kan godt være at jeg har misforstået spørgsmålet,mmeen...

Hvis den offentlige adressebog har sin egen database, kan der oprettes en agent, eller et script, der opretter afsender i denne

Chr.
Avatar billede stangen Nybegynder
14. februar 2002 - 11:59 #3
Vi har en database oprettet på adressebogens template, hvor vi har lagt alle kontakter ind. Denne vil vi naturligvis gerne have liggende centralt eller på anden måde lave en replikeringsrutine som sørger for at alle altid har adgang til en version der er up-to-date.
Den må gerne lægge folk automatisk ind, men ellers tænkte jeg på om funktionen "add sender to address book" kunne sættes til at lægge afsenderen ind på den centrale adressebog på serveren.
En anden måde kunne være at når man lægger afsenderen ind i den lokale adressebog, replikeres den entry over i den centrale adressebog.

Håber det giver noget mening.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. februar 2002 - 13:33 #4
Mit råd er, at du laver en 'Tools/Add sender to central contact db' funktion i jeres mailtemplate. Det er jo næppe alle indkomne adresser du ønsker publiceret centralt som 'kunde' ;-) Desuden får du mulighed for at lave din egen dialog box så brugeren kan tilføje netop de felter du ønsker skal være udfyldt vedr. kontakten.
Samtidig er det problematisk at køre agenter scheduleret fra lokale databaser (brugeren kan selv slå dem fra) og at scanne lokale databaser fra central hold (brugeren kan ændre rettigheder på lokale databaser). Desuden ligger templaten til den lokale adresse bog lokalt. Det bliver derfor svært at sikre opdatering hos alle brugere.
Avatar billede stangen Nybegynder
18. februar 2002 - 18:06 #5
--> cdelicht
Tak for svaret.
Jeg tror det er sådan en løsning jeg leder efter. Er det den template som ligger på serveren der skal ændres? Jeg kan nemlig ikke åbne den da det kun er LocalDomainServers som er i ACL.
Hvis du også ved hvilket view/form/page jeg skal ind og rode i ville det bare være lækkert, da jeg ikke er særlig skrap udi Notes design.

Du kan godt få flere point hvis det da er muligt.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
19. februar 2002 - 09:47 #6
Hvis kun LocalDomainServers er i ACL'en kan du redigere tempalten direkte på serveren (fra serverens arbejdsstation).
Du skal lave en ny action under Tools knappen. Disse ligger alle som Shared Actions (Design->Resources->Other->Shared actions). Du skal således ikke rode i noget eksisterende, men blot tilføje en ny funktionalitet.